Začnite podnikať rýchlo a bez zbytočných zakopnutí

Túžba po osamostatnení je niekedy taká silná, že sme ochotní podstúpiť mnohé riziká, len aby sme mohli viesť vlastný biznis. Ak vás podnikanie dlhodobo láka a kapitál na rozbeh vlastného podnikania vám nerobí problém, vyhnite sa zbytočným problémom a nájdite si firmu, ktorá vám založí vašu novú spoločnosť.

Rýchle založenie spoločnosti

Ak sa zveríte do rúk firmy, nebudete musieť nič riešiť. Všetko za vás vybavia firmy, ktoré sa zaoberajú zakladaním spoločností. Založenie novej spoločnosti je náročný proces, ktorý si vyžaduje určité informačné znalosti týkajúce sa podnikania a ak ste doposiaľ nemali žiadne skúsenosti, bude pre vás ťažké zorientovať sa vo všetkom. Navyše, ak zveríte založenie spoločnosti externej firme, ktorá sa tým zaoberá, ponúknu vám bezplatnú konzultáciu týkajúcu sa riadiacej štruktúry a pomôžu vám vybrať predmety podnikania, ktoré pri zakladaní spoločnosti musíte uviesť.

Založenie organizačnej zložky

Ak ale nemáte trvalý pobyt na Slovensku a chceli by ste svoje podnikateľské aktivity rozšíriť aj na slovenský trh, odporúčame vám obrátiť sa na firmy, ktoré vám zabezpečia založenie organizačnej zložky. Bez nej by totiž zahraničný podnikateľ nemohol podnikať na Slovensku.

Všadeprítomná byrokracia mnohých nádejných podnikateľov odrádza od podnikania a práve preto by sme vám odporučili obrátiť sa na firmy, ktoré zakladajú nové spoločnosti a poskytujú poradenstvo pri výbere riadiacej štruktúry. V prípade akýchkoľvek otázok vám vedia zodpovedať na vaše otázky, takže sa nemusíte báť, že vás niečo prekvapí. Navyše ak sa rozhodnete pre takúto spoluprácu, máte istotu, že všetky dokumenty budete mať na poriadku a novozaložená firma bude len vaša.

Začnite podnikať rýchlo a bez zbytočných zakopnutí. Obráťte sa na Company Consulting a splňte si sen o vlastnom podnikaní.

Kvalitné najpredávanejšie tonery vhodné aj do vašej tlačiarne

Už dlhšiu dobu nemôžete nájsť kvalitné tonery do tlačiarne, no veľmi dobre si uvedomujete, že kvalita tonerov je dôležitá? Ak už nechcete tápať v ponuke tonerov, my vám poradíme, ktoré tonery a značky tonerov sú dobré.

Typy tlačiarní 

Ak má vaša tlačiareň aj 15 rokov, s najväčšou pravdepodobnosťou máte doma ešte klasickú atramentovú tlačiareň. V dobe pred 15 rokmi boli najpredávanejšie práve značky HP. Do kvalitných tlačiarní tejto značky sa dávali najlepšie atramentové náplne do tlačiarní HP a majitelia mali istotu, že im vydržia. Atramentové tlačiarne ale postupne začali nahrádzať lepšie laserové tlačiarne.

Skôr, ako sa rozhodnete kúpiť nové tonery, do predajne musíte prísť až vtedy, keď si budete 100% istý, aký typ tlačiarne vlastne doma máte.

Originálne, alebo kompatibilné? 

Ak si už budete istý, aký typ tlačiarne máte, teraz by ste sa mali rozhodnúť, či vám nevadí priplatiť si za značku, alebo vám stačia lacnejšie tonery, pri ktorých nebudete musieť platiť za značku. Ak vám to nevadí, odporúčame vám vyberať z ponuky originálnych tonerov, ktoré nájdete aj na stránkach firiem, ktoré predávajú značkové tlačiarne. Ak sa vám ale nechce tonery zbytočne preplácať, vyberajte si z ponuky kompatibilných tonerov. V súčasnosti sú najpredávanejšie práve tlačiarne značky Canon, do ktorých sa dávajú kvalitné kompatibilné tonery Canon.

Pri výbere nových tonerov si dajte záležať na tom, aký typ tlačiarní máte, aké ceny majú jednotlivé tonery a hlavne, či chcete priplácať za značku tonerov, alebo si vystačíte s lacnejšími kompatibilnými tonermi. Ak sa vám nepozdávajú ani kompatibilné, ani originálne tonery, môžete si vybrať z ponuky repasovaných tonerov. Od tých však neočakávajte zázraky. Sú to tonery, ktoré sú znovu naplnené tonerovým práškom. Obal je pôvodný, tonerový prášok bol ale doplnený.

 

Vyberáme manipulačnú techniku: Aká sa hodí do vášho skladu?

Hlavným účelom skladov vo všetkých firmách je rýchle a efektívne naskladnenie tovaru vrátane jeho následného vyskladnenia v momente, keď to je potrebné. Na to je nutné skladovacie priestory vybaviť regálmi a inou skladovacou technikou. Len kvalitné regály však nestačia.

Na jednoduchú a efektívnu manipuláciu s tovarom je potrebná tá správna manipulačná technika. Mnoho firiem však túto oblasť podceňuje. Ako vybrať do skladu tú správnu manipulačnú techniku?

Vyberajte osvedčené a kvalitné značky

V prípade žiadneho druhu manipulačnej techniky neplánujete to, že by bola schopná fungovať len jeden rok. Správne vybraná techniky musí dokázať spoľahlivo pracovať v skladoch dlhé roky. Je teda potrebné vyberať osvedčené a kvalitné značky. Stabilní výrobcovia tejto techniky majú na výber širokú škálu manipulačnej techniky.

O techniku sa však treba aj starať. Manipulačná technika vyžaduje údržbu, opravy a pravidelné revízie. To vám vedia zaistiť len kvalitné firmy, preto dôsledne zvážte, kde týchto pomocníkov do skladu nakúpite.

Mnohí výrobcovia ponúkajú na výber viacero typov výrobkov, ktoré využijú malé aj veľké firemné sklady. Základným produktom je, samozrejme, klasický ručný paletový vozík, no nechýbajú ani motorizované typy vozíkov. Od ťahačov, cez vychystávacie vozíky, vysokoregálové zakladače až po čelné vysokozdvižné vozíky.

S čím chcete nakladať, kde a v akých podmienkach. To sú základné otázky, ktoré si musíte položiť, pokiaľ chcete kúpiť vhodné stroje pre vašu prevádzku. Sú haly alebo sklady, ktoré môžu vyžadovať väčšiu čistotu, majú k dispozícii menej priestoru alebo nebude nutné náklad prepravovať nijako vysoko. Tiež si ujasnite, či máte záujem o stroje, ktoré sú poháňané dieselovým motorom, a tak produkovať splodiny, alebo bude fungovať na LPG či elektrické akumulátory.

 

Sklady na prenájom: Ako vybrať ideálne miesto?

Začína to vždy rovnako. Prídete na web, zadáte do vyhľadávača „prenájom skladov Bratislava“, prípadne navštívite stránky realitnej kancelárie alebo stavebného developera a hľadáte zoznam skladových nehnuteľností na prenájom.

Potom zamierite na filter a zadáte najdôležitejšie parametre – lokalitu, účel použitia, maximálnu cenu. Po chvíli vám na monitore zasvieti zoznam dostupných nehnuteľností, z ktorých jedna sa má stať novým skladom vašej firmy. Ako z ponuky vybrať ten pravý sklad na prenájom?

Tieto parametre by mali rozhodovať 

Kľúčovým rozhodovacím faktorom pre vás musí byť prístupnosť. Tá sa vždy odvíja od druhu podnikania. Ak hľadáte skladové priestory alebo výrobnú halu, potrebujete dobrý prístup pre nákladné autá a kamióny. Konkrétne, spevnenú cestu, nakladaciu rampu a ideálne priestor mimo obytnej zóny, najlepšie na periférii mesta. Je dobré sa tiež informovať, ako je to v danej oblasti s hlukovými limitmi, emisnými limitmi, možnosťami vypúšťania odpadových vôd, likvidáciou odpadu a ďalšími záležitosťami v oblasti ochrany životného prostredia. Na ochranu prírody a environmentálne povedomie sa v posledných rokoch kladie veľký dôraz. Uvedomelé firmy nie sú výnimkou, myslia ekologicky a trvalo udržateľné štandardy prenášajú aj do svojich aktivít.

Vyberte si skladové priestory, ktoré vám zjednodušia podnikanie 

Nerobte pri výbere kompromisy, budete to nakoniec vy a vaši zamestnanci, kto bude v daných priestoroch tráviť najviac času. Urobte si zoznam kritérií, ktoré musí daný priestor spĺňať a nepoľavujte z nárokov. Ak pri zadávaní hesiel „prenájom skladov Bratislava“ budete myslieť na všetky spomenuté detaily, mal by sa váš zoznam vhodných nehnuteľností zúžiť na niekoľko ponúk. Niet však nad dojem zo samotného miesta, mali by ste tam osobne zájsť a vybrať také sklady, ktoré sa vám pocitovo pozdávajú najviac.

Pár dôležitých rád, ktoré majú pre podnikateľov hodnotu zlata

Byť úspešný – to by si želal každý z vás, najmä však podnikatelia. Veľká konkurencia, byrokracia na každom úrade a čoraz náročnejší zákazníci vedia narobiť problémy nejednému skúsenému podnikateľovi. V podnikaní je to tak, že nikdy vopred neviete, ako sa vám bude dariť. Vždy budete musieť ísť na 120%, aby ste dosiahli úspech. 

Prečítajte si naše užitočné rady, ktoré vám dodajú potrebnú energiu, aby ste zvládli všetky prekážky. 

Drahé kancelárske priestory už nemusia byť problémom č.1 

Ak vás trápia vysoké nájmy a prenájom kancelárskych priestorov vás mesačne pripraví o veľkú kopu peňazí, pre vás by bolo možno lepšie, keby si nájdete virtuálne sídlo. Prenájom virtuálneho sídla nie je taký finančne náročný, ako prenájom kancelárskych priestorov. Mesačne vás vyjde len na pár desiatok eur. Čo myslíte, určite je lepšie platiť pár desiatok eur za virtuálne sídlo, ako platiť pár stovák eur za kancelárske priestory, ktoré aj tak v plnej miere nevyužívate?

Drahé kancelárske priestory už nemusia byť problémom č. 1. Stačí vám prenájom sídla. 

SEO optimalizácia ako jediná možnosť byť viditeľný 

Ak chcete mať úspech, zákazníci o vás musia vedieť – musíte byť viditeľný. Dôležitá je najmä viditeľnosť vo virtuálnom svete – na internete. Keď chceme niečo nájsť, zapíname si jeden z vyhľadávačov – vyhľadávač Google, aby nám našiel informácie, ktoré potrebujeme. Ak napríklad hľadáte moderné dámske oblečenie, poradie, v akom vidíte jednotlivé e-shopy, ovplyvňuje predovšetkým SEO optimalizácia, pre niektorých známejšia skôr ako SEO optimalizácia pre vyhľadávače. 

Keď nebudete viditeľný, tržby vám rásť nikdy nebudú. Investujte preto do SEO optimalizácie a zamerajte sa hlavne na tvorbu spätných odkazov, čiže linkbuilding. 

Prozákaznicky orientovaný personál 

Založenie s.r.o. už síce máte za sebou. Veľa komplikácií sa vám ešte počas doby, keď budete podnikať, prihodí. Buďte preto pripravení najmä na vašu konkurenciu a venujte sa predovšetkým tvorbe kvalitných výrobkov a vyberajte dobrý prozákaznicky orientovaný personál. 

Keď sa budete držať všetkých týchto rád, bude sa vám dariť. Tieto rady budú mať pre vás hodnotu zlata, o tom nepochybujte.

 

Čo vám pomôže urýchliť proces zakladania novej firmy?

Všadeprítomná byrokracia mnohých z nás odrádza od plnenia si veľkých snov. Nádejní podnikatelia vzdali svoje úmysly rozbehnúť niečo vlastné a radšej si našli prácu, ako by mali hodiny tráviť behaním po úradoch a vypisovaním potrebných dokumentov. Ak ale napriek všetkému chcete začať podnikať, čo môžete urobiť pre to, aby ste urýchlili proces zakladania novej firmy? 

Zverte zakladanie firmy odborníkom 

Ak vás otravuje behať po úradoch, ale aj tak chcete podnikať, čo tak zveriť zakladanie novej firmy odborníkom, ktorých prácou je práve zakladanie nových s.r.o.? Ušetríte čas, peniaze, ale hlavne nervy, ktoré by vás mohli dokonca pripútať na lôžko. Byrokracia na slovenských úradoch je a vždy bude. Keď máte možnosť sa jej vyhnúť, využite túto možnosť a dajte si založiť novú spoločnosť. Ak ste ešte niky nezakladali spoločnosť a nepodnikali, ľahko sa môže stať, že pri vyplňovaní a vybavovaní potrebných dokumentov spravíte chybu. Ľudia, ktorí úspešne založili firmy už viacerým známym podnikateľom na Slovensku, takéto chyby určite nerobia. 

Ready made spoločnosti 

Vopred založené spoločnosti určené na ďalší odpredaj – toto sú ready made spoločnosti. Vy sa vyhnete akémukoľvek zakladaniu firmy a zo dňa na deň sa stanete podnikateľom. Ak sa rozhodnete pre novú ready made spoločnosť, začnete podnikať už za pár hodín a môžete tak konkurovať svojej najväčšej konkurencii. 

Za pár hodín môžete podnikať 

Nikdy ste si nemysleli, že by ste už za pár hodín mohli vykonávať podnikateľské aktivity a konkurovať ostatným firmám? Keď sa však rozhodnete pre ready made spoločnosti, za pár hodín budete môcť predávať svoje výrobky/ ponúkať služby. Stačí, keď si kúpite tonery Samsung, pretože sú zo všetkých značiek tonerov najlepšie; dobrú techniku a zamestnáte kvalitný personál. 

Ak chcete urýchliť proces zakladania firmy, vyberte si firmu, ktorá vám založí vašu novú spoločnosť, alebo sa rozhodnite pre ready made spoločnosť.

Ako zaujať nerozhodných zákazníkov? Vyskúšajte tieto overené triky


Konkurencia je veľká a ak chce podnikateľ v tak veľkej konkurencii preraziť, musí podniknúť potrebné kroky, ktoré mu pomôžu vymámiť sa z krízy a začať opäť napredovať. Ak chce však podnikateľ zaujať nerozhodných zákazníkov, musí im ponúknuť niečo, čo im konkurencia neponúkne. Vyskúšajte tieto triky a uvidíte, že na nezáujem sa sťažovať nebudete.

Kontaktujte call centrum 

Ak chcete, aby zákazník uprednostnil vašu firmu, odporúčame vám kontaktovať call centrum. Call centrá s množstvom vyškolených pracovníkov sa vám postarajú o stálych zákazníkov a  aktívne budú oslovovať aj nových zákazníkov. Zákazník potrebuje vedieť, že on je vašou prioritou, že vám nezáleží len na zisku, ale chcete, aby bol práve on spokojný. Ušetríte čas a nemusíte sa tak zaoberať aktívnym vyhľadávaním zákazníkov a byť zároveň aj telefonickou podporou.

Telemarketing – účinný nástroj, ako prilákať nových zákazníkov 

Aktívne oslovovanie zákazníkov sa odborne nazýva telemarketing. Telemarketing sa považuje za najúčinnejší marketingový nástroj, ako prilákať nerozhodnú klientelu práve k vašej firme. Ak chcete nových klientov, určite sa zamerajte na telemarketing. Túto službu ponúkajú aj call centrá, preto ak začnete spolupracovať s call centrom, dohodnite sa aj na aktívnom telemarketingu.

Skúste robiť súťaže o vaše produkty a pridávajte kvalitný obsah na sociálne siete 

Ak chcete, aby sa nerozhodný zákazník rozhodol práve pre vás, určite musíte robiť aj súťaže o vaše produkty a pridávať kvalitný obsah na sociálne siete, napríklad Facebook a Instagram. Pravidelné súťaže prilákajú ďalších a ďalších ľudí. Kvalitný obsah na sociálnych sieťach tiež. Tým, že na sociálnych sieťach trávime veľmi veľa času, mali by ste to využiť vo svoj prospech. Pomôže vám to získať nerozhodných klientov. Ak na spravovanie rozbehnutej Facebook stránky nemáte čas, je fajn, keď máte možnosť zveriť to do rúk reklamnej agentúry. Vy sa len budete čudovať prečo vám tak náhle prichádzajú na váš e-shop noví zákazníci.

Držte sa týchto našich overených trikov a nerozhodní zákazníci si vyberú produkty a služby práve od vás. Call centrum je dobrá investícia. Uvidíte, presvedčíte sa o tom aj vy!

Výhody a nevýhody iPhonov

Premýšľate nad tým, že vymeníte svoj smartfón a zvažujete iPhone? Hoci vám iPhone prinesie množstvo skvelých výhod, každá minca má dve strany a aj tu musíte počítať s istými nevýhodami.

Výhody iPhone telefónov

Životnosť a výdrž batérie

Batéria vám vydrží dlhšie ako na Android telefóne. Apple zvláda lepšie energetický manažment a aplikácie sa neaktualizujú na pozadí, keď je váš telefón zablokovaný a nesvieti.

Servis a podpora

Apple má skutočne kvalitný servis a podporu pre zákazníkov. Prístup personálu v kamenných predajniach je ozaj na nezaplatenie. Pokiaľ vám na telefóne niečo nefunguje, a máte ozaj relevantný dôvod, v priebehu niekoľkých minút dostanete nový model.

Dizajn, nové aplikácie a najnovší softvér

Špičkový dizajn, ktorý lahodí každému oku, všetky potrebné aplikácie budete mať k dispozícii ako prvý a aktualizácie sú dostupnéaj pre tri roky starý model.

Jednoduché ovládanie

Ovládanie zvládne každý (možno okrem prababičky, ktorá stále používa Nokiu 3310). Stačí stlačiť jedno tlačidlo a okamžite sa ocitnete naspäť na hlavnej ploche, nech ste sa zatúlali kdekoľvek.

Nevýhody iPhone telefónov

Menšia možnosť výberu

Keď sa rozhodnete pre Android, máte na výber zo stoviek výrobcov a rôznych zariadení, čo do tvarov, veľkostí, funkcií, špecifikácií, farieb a v neposlednom rade ceny.

Vyššia cena ako u konkurencii

Pokiaľ túžite po určitých funkciách, musíte siahnuť po novšom modele iPhone. To však ide ruka v ruke s vyššou cenou. Pri Androide vám nič podobné nehrozí. Stanovíte si cenový limit a v danej cenovej kategórií na vás bude čakať hneď niekoľko modelov.

Menej aplikácií zadarmo

Väčšina aplikácií v Apple Store býva spoplatnená. Pri Androide je to naopak.

Pokiaľ máte so smartfónom problém, zájdite do servisu iPhonov. V opravovni iDoctor vám ponúknu servis pre iPhone 4, ktorý si už výslním prešiel, a rovnako aj pre najnovšie modely – servis pre iPhone X a ďalšie.

 

Ako si uľahčiť podnikanie hneď od začiatku?

Samotnej podnikateľskej činnosti právnickej osoby predchádza niekoľko administratívnych krokov, spojených so založením spoločnosti. Ide o pomerne náročný administratívny proces, úspešne vrcholiaci zápisom do obchodného registra. Ak v právnej terminológii nie ste práve najistejší, oplatí sa vec prenechať špecializovaným firmám, prípadne si spoločnosť rovno kúpiť.

 

Ready-made je termín, ktorým sa označuje spoločnosť vytvorená k jedinému účelu – jej ďalšiemu predaju. Zakladanie spoločnosti dnes predstavuje pomerne vysokú administratívnu záťaž, preto je táto možnosť pre podnikateľov výhodná aj z dôvodu šetrenia času. Právne formy ready-made spoločností môžu byť rôzne – od európskych spoločností cez eseročky až po akciové spoločnosti. Takto založené firmy spravidla nevykazujú žiadnu hospodársku činnosť a teda ani nedisponujú záväzkami voči tretím osobám. Sú čisté a pripravené na prevzatie novým majiteľom.

 

Ready-made spoločnosť je pripravená okamžite

Už spomínané administratívne bremeno záťaže padá z pliec podnikateľa, pretože ready-made firma už je zaregistrovaná v obchodnom registri, prihlásená na daňovom úrade a tak isto má splatené základné imanie. Má, samozrejme, určený aj predmet podnikania, ktorým často býva sprostredkovateľská činnosť v oblasti obchodu a služieb, administratívne služby alebo reklama a marketing. Predmet podnikania sa dá dodatočne dopĺňať a meniť, podobne ako sa dá meniť napríklad aj obchodný názov spoločnosti a jej sídlo.

 

Prečo sa oplatí zradiť si virtuálnu adresu

Práve sídlo firmy je jedným z predpokladov, aby spoločnosť mohla byť zapísaná v obchodnom registri. V prípade, že nemáte k dispozícii nehnuteľnosť vhodnú k zápisu ako sídlo spoločnosti, je možné zriadiť si aj tzv. virtuálne sídlo firmy. Ide o výhodnú možnosť pre podnikateľov, ktorých činnosť nevyžaduje dennodenný pobyt v kancelárii a naviac by radi ušetrili financie za prenájom nehnuteľnosti. Po právnej stránke má virtuálne sídlo všetky náležitosti vrátane riadneho označenia pre prípad úradnej kontroly.

Poriadok v sklade

Už pri rozhodnutí začať podnikať by sme mali myslieť na to, ako budeš náš podnik fungovať, keď sa nám začne dariť a firma prerastie do väčších rozmerov. Väčšina ľudí rieši účtovníctvo a dane, ale v prípade obchodnej firmy je najdôležitejší spôsob nakladania so zásobami. Nejde len o veľkosť skladovacieho priestoru, typy regálov a manipulačnej techniky. Nesmieme zabúdať ani na kvalitný software pre evidenciu zásob a pohybov materiálu či tovaru.

Ak máme jasné plány, aká veľká bude naša firma o tri či päť rokov, mali by sme už na začiatku navrhnúť spôsob evidencie a dimenzovať na túto veľkosť aj program, ktorý si zvolíme pre prácu so zásobami. Pretože zistiť po krátkom čase, že systém už nezvláda naše nároky, je veľmi drahé a zmena je aj časovo náročná. Previesť evidenciu zásob aj históriu pohybov z nevyhovujúceho systému do nového môže privodiť stratu niektorých historických informácií a nezriedka znamená aj zatvorenie prevádzky na niekoľko dní.

Skladové hospodárstvo je najdôležitejšou agendou firmy veľkoobchodnej aj maloobchodnej a práca s materiálom je kritická aj pre stavebné alebo strojárske podniky. Ovšem najdôležitejšou súčasťou tejto agendy je vnútrofiremné nastavenie procesov, evidencia zásob polotovarov aj aktivácia vlastnej výroby a jednicové kalkulácie. Ak nastavíte tieto procesy s ohľadom na dostupné softwarové riešenie, pri každej zmene programu musíte potom ohýbať svoj systém.

Preto sa oplatí venovať výberu riešenia dostatok času už v začiatkoch, neskôr už môže byť vedenie firmy zavalené inými neodkladnými povinnosťami. Správne vybraný skladový software dovoľuje implementovať vaše riešenie a váš spôsob práce s materiálom a surovinami v jednotlivých fázach výroby či predaja. Nenúti vás meniť procesy alebo strácať niektoré z dôležitých informácií.

Okrem dôkladnej a presnej evidencie nákupov, predajov, spotreby, medziskladových presunov či evidencie exspirácií alebo EAN kódov sú dôležité aj výstupné zostavy. Lacné riešenia majú tieto zostavy napevno vytvorené podľa väčšiny klientov. Skutočne dobrý skladovací software prichádza s prednastavenými zostavami, ale dokážete v ňom ľahko a intuitívne vytvoriť reporty podľa vašich špecifických potrieb. Takýto software vás potom neobmedzuje vo vašom raste.