Ako zamestnancom uľahčiť prácu s vysokozdvižným vozíkom?

Množstvo firiem alebo väčších skladov by sa nezaobišlo bez vysokozdvižných vozíkov (VZV). Táto všestranná manipulačná technika zvládne množstvo úloh a tak býva často neoceniteľným pomocníkom. A samozrejme, rovnako dôležití sú aj zamestnanci obsluhujúci vysokozdvižné vozíky.

Ergonómia sedenia je dôležitá aj mimo kancelárie. Napríklad aj pri práci s VZV

Ako však prácu s VZV zamestnancom čo najviac uľahčiť? Základom je spoľahlivý vysokozdvižný vozík, ale nie je to len o tom. Aj kvalitný VZV sa dá ešte vylepšiť, aby práca s ním bola komfortnejšia.

Napríklad inštaláciu ergonomickej sedačky Grammer. Čo sa ergonomického sedenia týka, veľa sa o tom hovorí v súvislosti s prácou v kancelárii, ale akosi sa zabúda na to, že ergonómia je dôležitá aj pre zamestnancov, ktorí trávia väčšinu pracovného času práve obsluhou vysokozdvižných vozíkov.

A práve sedačky Grammer sú vo svete manipulačnej techniky symbolom ergonómie. Pri návrhu a výrobe svojich sedačiek sa totižto firma Grammer opiera o výskumy týkajúce sa ergonómie sedenia a vplyvu dlhodobého sedenia na zdravie človeka.

Prídavné zariadenie zefektívni manipuláciu s atypickým tovarom

Už sme hovorili o tom, že vysokozdvižné vozíky sú všestrannou technikou. To platí aj o ich základnom prevedení, ale túto všestrannosť je možné posunúť na vyššiu úroveň. Ako? Vďaka praktickým prídavným zariadeniam.

Rôzne prídavné zariadenia nahrádzajú štandardné nosné vidlice a uľahčujú manipuláciu s rôznym atypickým tovarom. Často je totižto možné využiť aj štandardné vidlice, ale so špeciálnym prídavným zariadením môže byť práca presnejšia, rýchlejšia, spoľahlivejšia a aj bezpečnejšia. A to ocení každý zamestnanec, pre ktorého je vysokozdvižný vozík pracoviskom, v ktorom trávi väčšinu pracovného času.

Zdroj obrázka:

Autor: Halfpoint / Shutterstock.com

Ako funguje sublimačná tlač? A na aké materiály sa dá použiť?

Medzi rôznymi reklamnými predmetmi sa veľkej obľube teší potlač na všemožných druhoch textilu. Takéto reklamné predmety patria k tým praktickejším a tak ich rôzne firmy často využívajú na propagačné účely.

Pamätáte si učivo z fyziky? Nie? Nevadí, osviežime vám pamäť

Zaujímalo vás však niekedy ako vlastne vzniká takáto potlač napríklad na tričká (a samozrejme iný textil)? Ide o technológiu, ktorá sa nazýva sublimačná tlač. Kto si ešte pamätá učivo z fyziky a vie, čo je to sublimácia?

Ak sa teraz márne snažíte spomenúť si, pomôžeme vám. Sublimácia je premena látky z pevného skupenstva priamo na plynné a teda bez predchádzajúceho topenia sa, čiže premeny na kvapalné skupenstvo. Ako to však súvisí s potlačou textilu? Aj to vám prezradíme.

Sublimačná tlač sa dá použiť nielen na textil z umelých vlákien

Sublimačná tlač funguje spôsobom, že sa požadovaný vzor najskôr vytlačí na prenosové médium. Z neho sa potom tlačí na finálny produkt pomocou sublimačnej tlačiarne a špeciálneho sublimačného atramentu.

Samotná tlač prebieha tak, že pôsobením vysokej teploty sa zmení skupenstvo sublimačného atramentu na plynné a zároveň sa otvoria mikropóry v štruktúre látky (preto sa na sublimačnú tlač používa textil z umelých vlákien). Atrament v plynnom skupenstve tak vstúpi do mikropórov na textile, zmení skupenstvo opäť na pevné a mikropóry sa uzatvoria. Keďže z atramentu sa tak stane súčasť látky, výsledkom je odolná a dlhotrvajúca potlač.

Z vyššie uvedeného vyplýva, že sublimačná tlač funguje len na materiáloch, ktoré majú pórovitú štruktúru. Ako je ale potom možná napríklad potlač hrnčekov? Jednoducho, na povrch hrnčeka (alebo rôznych iných predmetov) je nanesená sublimačná vrstva, ktorá umožňuje, aby bolo možné sublimačnú tlač aplikovať aj na iné materiály.

Zdroj obrázka:

Autor: guruXOX / Shutterstock.com

Ak máte firemný web, určite by ste mali riešiť jeho optimalizáciu

Jedným zo základných pilierov každého podnikania je marketing. A keďže žijeme v digitálnej online dobe, nikoho neprekvapí, že je priam nutnosťou vedieť zaujať aj na internete. Samozrejme, na to budete potrebovať web, ale čo potom?

Len mať web nestačí. Na internete musí byť viditeľný, aby plnil svoju úlohu

Ako sa ľudia dozvedia o vašom webe a teda aj o vás? Samozrejme, môžete ho zdieľať na sociálnych sieťach a podobne, ale dosah takejto „propagácie“ je minimálny. To chce dostať váš web a vaše podnikanie medzi širokú verejnosť.

Keď chcete nájsť nejaký tovar alebo službu a nemáte vybratú konkrétnu firmu ako postupujete? Stavíme sa, že si to „vygooglite“. Internetový vyhľadávač vám však ponúkne nepreberné množstvo výsledkov a vy tak kliknete maximálne na niekoľko prvých.

A tak sme sa dostali k pointe. Najlepšie pre váš web a vaše podnikanie bude, keď bude web na popredných priečkach vždy, keď niekto bude hľadať na internete slovo, či frázu, ktorá súvisí s vašou ponukou. A na to slúži optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) a účinný linkbuilding.

Jedna z najlepších investícií, ktorú môžete urobiť? No predsa optimalizácia webu 

Ak vám vyššie uvedené pojmy nič nehovoria, SEO je súbor techník a postupov, ktoré majú za účelom dostať web na popredné priečky vo výsledkoch vyhľadávaní. A linkbuilding je (najdôležitejšia) časť tejto optimalizácie.

Možno sa pýtate, koľko vôbec také SEO stojí. V podstate zrejme žiadna agentúra nemá presný cenník SEO služieb, keďže na výslednú cenu optimalizácie má vplyv napríklad aj konkurencia vo vašej oblasti, rozsah uskutočnených prác a vaše špeciálne požiadavky. Rozhodne však pôjde o investíciu, ktorá sa vám vráti vďaka vyššej návštevnosti webu a väčšiemu počtu zákaziek.

Zdroj obrázka:

Autor: Deemerwha studio / Shutterstock.com

Ako si zariadiť kanceláriu, aby sa vám v nej dobre pracovalo?

Trendy v interiérovom dizajne sa neustále menia. Menia sa aj trendy v interiérovom dizajne polyfunkčných budov, či kancelárií. Každý z nás si ale chce zariadiť kanceláriu tak, aby sa mu v nej dobre pracovalo, aby bol produktívny.

Ako si ale takúto kanceláriu zariadiť a na čo sa zamerať?

Ergonomický nábytok

Základným pilierom kancelárskeho priestoru je nábytok, konkrétne kancelársky stôl a kancelárska stolička. Kým pri výbere stola pozerajte hlavne na výšku a hĺbku stola, pri stoličke sa pozerajte predovšetkým na ergonómiu. Samozrejme, aj kancelársky stôl by mal byť ergonomický. Pri stoličke by sme však na to mali dbať omnoho viac. Keďže na stoličke budeme tráviť hodiny, stolička musí mať kvalitnú opierku hlavy, rúk a chrbta. Nesmie chýbať tvarovaná sedacia časť, ktorá vám zaručí pohodlie aj na dlhé hodiny v stoličke.

Stolík, kde umiestnite tlačiareň 

Tlačiareň bude súčasťou kancelárie určite. Nezabúdajte si však pre túto techniku vybrať dobré miesto. Okrem toho, že to musí byť kvalitná značka, musí ponúkať aj bohatý výber kvalitných tonerov, ktoré vám zaručia, že tlačenie bude bezproblémové. Práve preto odporúčame siahať po tlačiarňach značky Konica Minolta. Tonery Konica Minolta sú totiž dostupné a nemusíte sa báť, že v prípade minutia bude problém nájsť eshop, či predajňu, kde budú mať tonery tejto značky, ktoré potrebujete.

Stolík by mal byť pevný a mal by mať dostatočnú nosnosť.

Úložný priestor na dokumenty 

Nesmiete zabudnúť ani na úložný priestor na dokumenty. Odporúčame skôr otvorené police, do ktorých si budete môcť ukladať šanóny. Oceníte však aj praktickú skrinku so zásuvkami, kde môžete uložiť napríklad nový cartridge HP 301, či iné tonery do kancelárskej tlačiarne.

Farebne laďte tieto skrine s kancelárskym nábytkom. Uprednostňujte skôr svetlejšie odtiene.

Kancelária by mala byť svetlejšia. Nezabúdajte na zeleň a steny omaľujte na bielo, resp. do svetlých prírodných odtieňov. Klasická biela zvyšuje sústredenie a žltá zlepšuje náladu a zvyšuje výkon.

Zdroj obrázka:

Autor: Pressmaster / Shutterstock.com

Zabezpečte všetko potrebné pre bezproblémové fungovanie vášho skladu

Každý podnikateľský subjekt potrebuje pre svoje fungovanie skladové priestory. Pri ich zariaďovaní netreba šetriť, nakoľko práve od skladových priestorov závisí, v akom stave pôjdu produkty firmy k  zákazníkom. Navyše prehľadné skladovanie výrazne uľahčí export tovaru.

Zabezpečte teda všetko potrebné pre bezproblémové fungovanie vášho skladu.

Manipulačná technika 

Ako prvú vec, čo by ste mali pri vybavovaní skladu zabezpečiť, je spoľahlivá manipulačná technika. Bez nej by ste v skladových priestoroch nemohli robiť vôbec nič. Pri jej výbere nie je dôležité ani tak hľadieť na cenu (aj keď tá je samozrejme tiež dôležitá) ako na bezpečnosť, ergonómiu a výkonnosť.

Manipulačná technika by mala zabezpečiť bezpečnosť zamestnancov, ktorí ju ovládajú a samozrejme aj bezpečnosť prevážaného tovaru. Ergonómia je dôležitá nielen pre samotnú bezpečnosť, ale aj pre jednoduché ovládanie a ochranu zdravia zamestnancov pracujúcich s manipulačnou technikou. Manipulačná technika by mala byť zároveň výkonná, aby ste zefektívnili vnútropodnikovú logistiku.

Vysokozdvižný vozík 

Bezproblémové fungovanie vášho skladu vám zabezpečí jedna z najdôležitejších manipulačných techník, a to vysokozdvižné vozíky. Ak si chcete kúpiť kvalitný vysokozdvižný vozík, zainvestujte do čelného elektrického vysokozdvižného vozíka. Efektívna a bezpečná manipulácia aj s ťažkými nákladmi je pri týchto vozíkoch samozrejmosť. Ak preto máte v sklade objemnejší tovar, práve tento typ vysokozdvižného vozíka budete potrebovať. Dokážu preniesť z miesta na miesto náklad až do 8000 kg. Dostatočne chránia vodiča pred nárazmi, ale aj infraštruktúru pred poškodením.

Regálové systémy 

Aby mohlo v sklade všetko bez problémov fungovať, treba zabezpečiť aj kvalitné regálové systémy, ktoré nielenže zabezpečia prehľadnosť, ale aj výrazne zjednodušia prepravu zo skladu. Pri regálových systémoch nezabúdajte zohľadniť nosnosť, pretože preťaženie môže ohroziť nielen samotný tovar, ale aj zdravie zamestnancov.

Zdroj obrázka:

Autor: Gorodenkoff / Shutterstock.com

Firemný imidž a hygiena v období pandémie

Obdobie celosvetovej pandémie, ktorá ešte stále nejakým spôsobom ovplyvňuje väčšinu ľudí, zmenilo pohľad jednotlivcov aj firiem na základné hodnoty (zdravie, rodina, životné prostredie). Ľudia sa stále viac zaujímajú o hygienu, ale aj témy spojené s ekológiou, úsporou energií a udržateľným rozvojom, a snažia sa zapojiť aj prakticky.

Home office sa teší veľkej obľube, osobný kontakt je však nenahraditeľný

Najvýraznejšou zmenou v oblasti práce v čase covidovej krízy bol presun časti pracovných aktivít na home office. V niektorých firmách chcú túto možnosť aj naďalej zachovať aspoň na niektoré dni v týždni.

Zmenilo sa totiž vnímanie produktivity práce z domu. Ukázalo sa, že zamestnanci si dokážu udržať profesionálnu úroveň plnenia pracovných povinností aj z domáceho prostredia. Niektoré aktivity sa presunuli do online priestoru zámerne, pretože prinášajú rôzne výhody (napr. školenia a vzdelávanie, mítingy) – šetria čas, náklady na cestovanie a ubytovanie a tým znižujú uhlíkovú stopu.

Zároveň sa však ukázalo, aký dôležitý je osobný kontakt s kolegami a zákazníkmi. Stále sú tu odvetvia a profesie, ktoré nemožno zavrieť doma, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie spoločnosti v podobe, akej ju poznáme už dávno.

V prvom rade ide o zdravotníctvo, bezpečnostné zložky, potravinárstvo, obchody so základnými potrebami, ktoré fungovali aj v dobách najväčších lockdownov. Patria sem aj výrobné podniky, ktoré síce boli na čas zatvorené, no prácu od pásu si nikto nemôže vziať domov. Výrobu je preto nutné opäť naštartovať s novými hygienickými opatreniami.

Prečo dbať na firemný imidž

Firemný imidž má veľký vplyv pri rozhodovaní zákazníka o voľbe značky produktu. Základným pilierom firemnej filozofie je snaha o jedinečnosť a odlíšenie sa od konkurencie.

Zmyslom firemnej filozofie je, aby si človek, konkrétne zákazník, vytvoril v pamäti pozitívny obraz tejto spoločnosti. Imidž firmy, v ktorej sú všetky obrazy a miery zladené, je rýchlo

rozpoznateľná a lepšie sa vrýva do povedomia. Medzi základné prostriedky firemnej identity patrí firemný dizajn, firemná komunikácia a firemná kultúra.

Pracovný odev a hygienická čistota sú súčasťou brandu.

Uniformy a pracovné odevy

Medzi možnosti, ako budovať firemný imidž, patrí pracovné oblečenie vo firemných farbách s logami a sloganmi, vždy čisté a vyžehlené. Obzvášť dnes si zákazníci všímajú to, ako sú predavači a pracovníci, s ktorými prichádzajú do styku, upravení.

V ideálnom prípade dostane každý zamestnanec niekoľko variantov pracovného odevu, a to ako reprezentatívneho, tak účelového – v závislosti od ročného obdobia. Firma by mala striktne vyžadovať používanie daných pracovných odevov, pretože to veľmi významne prispieva k vytváraniu žiadaného imidžu firmy, jednoduchej identifikácii zákazníkom a marketingu.

K tomu sa v poslednej dobe pridáva okrem dobrého prvého dojmu aj pocit bezpečia, ktorý vytvára pravidelné upratovanie, dezinfekčné prostriedky, jednorazové rukavice a ďalšie potreby k dispozícii na viditeľnom mieste.

V potravinárstve je dôležitá hygienická čistota.

Čistiace rohože zvýšia prestíž a ušetria peniaze za upratovanie

Jedným z hygienických opatrení môže byť obstaranie kvalitných vstupných čistiacich rohoží, ktoré vyriešia tri požiadavky naraz.

  1. Zaistia čisté a hygienické prostredie v predajni či prevádzke. Najmä na jeseň a v zime sa blato a sneh roznáša po celej budove. V dnešnej dobe je ešte dôležitejšie hygienické hľadisko. Verejné miesta musia byť často upratované a dezinfikované, aby sa znížilo riziko rozšírenia nebezpečných vírusov.
  2. Znížia náklady na upratovanie a ochránia podlahy pred mechanickým poškodzovaním tým, že hneď pri vstupe odstránia z topánok drobné kamienky a piesok.
  3. Posilnia firemnú identitu, zákazník vďaka firemným farbám, logu a nápisom na čistiacich rohožiach na mieru okamžite zistí, kde sa nachádza.

Firma Lindström vám pomôže vybrať a navrhnúť čistiace rohože presne pre potreby vašej firmy (druhy, veľkosti, design), aby čo najlepšie plnili svoj účel. Tieto vstupné čistiace rohože môžu byť vyrobené vo firemných farbách, s logom firmy, sloganom, prípadne akýmkoľvek motívom.

Nezameniteľná firemná identita lekárne. Zdroj: Lindströmgroup.com

Vonkajšie gumové rohože účinne odstraňujú z obuvi hrubé nečistoty zvonku (piesok, štrk, sneh, voda atď.), takže vnútorné priestory zostávajú upravené.

Hneď za dverami väčšinou bývajú vstupné čistiace rohože, ktoré slúžia na obmedzenie roznášania nečistôt ďalej do interiéru. Fungujú ako protišmyková ochrana za mokra a ako zaujímavý dizajnový doplnok, ktorý návštevníka uvíta a svojim vzhľadom mu oznámi, kam prichádza.

EKO čistiace rohože na mieru s vlastným logom a vo firemnom dizajne nasledujú v priestore medzi dverami, v zádverí, na chodbe alebo v priestore recepcie. 50 % EKO čistiacich rohoží Lindström je vyrobených z recyklovaných PET fliaš. Vlákna EKO čistiacich rohoží sú mäkšie a dlhšie ako pri štandardných rohožiach, čo prináša väčší komfort, farby sú stále a nevyblednú.

Prenájom rohoží je výhodnejší ako ich nákup

Čistiace rohože si firma nemusí kupovať, ale môže si ich od firmy Lindström prenajať a nechať pravidelne profesionálne čistiť. Výber vhodnej čistiacej rohože do firmy, aby bola nielen funkčná, ale aby aj štýlovo zapadla do interiéru, prebieha s odborníkom firmy Lindström priamo na mieste. Zohľadnia sa všetky potreby a firma tak nemusí investovať do nákupu a údržby drahých rohoží.

Prenájom rohože aj s pravidelnou službou čistenia a výmeny si môžete nezáväzne vyskúšať vďaka týždennému testu čistiacich rohoží zadarmo.

Kedy môže aj vaša firma využiť kvalitného právnika?

Keď sa niekoho opýtate, v akých situáciach by využil právne služby, zvyčajne dostanete odpoveď týkajúcu sa rôznych sporov. A neplatí to len pre jednotlivcov, ale aj pre firmy. Avšak právne služby môže firma využiť vo viacerých situáciach.

Nemusí ísť len o vymáhanie pohľadávok

V akých situáciach teda môžete ako firma využiť služby dobrého právnika zo Zvolena? Najčastejšie to zrejme bude vyhotovovanie obchodnoprávnych zmlúv, či všeobecných obchodných podmienok, alebo vypracúvanie právnych analýz.

Samozrejme, občas príde aj na to, čomu by sa každá firma najradšej chcela vyhnúť. Súdnemu vymáhaniu pohľadávok voči dlžníkom. Právnu pomoc môžete využiť aj v prípade uplatňovania nárokov na náhradu škody a vydania bezdôvodného obohatenia. Okrem komplexnej právnej pomoci v pracovnoprávnych vzťahoch sa vám však právna pomoc môže zísť aj v prípade GDPR.

Ochrana osobných údajov, či ochranné známky?

Ochrana osobných údajov je často háklivou vecou a ak chcete, aby ste v tomto ohľade robili všetko správne, dôležité je aj sledovanie prípadných zmien. Ak vás však o takýchto zmenách bude informovať právnik, vy sa môžete naplno sústrediť na vaše podnikanie. Pochopiteľne, právne poradenstvo v oblasti GDPR nie je len o informovaní o aktuálnych zmenách, či trendoch.

Pomoc môžete využiť aj pri nastavovaní optimálnych postupov manipulácie s osobnými údajmi, či v prípade, že plánujete zaviesť monitorovací kamerový systém na pracovisku, čo sa bude určite týkať mnohých firiem. Právnik vám pomôže aj s vyhotovovaním súhlasov so spracúvaním osobných údajov, či sprostredkovateľských zmlúv.

Mimo GDPR môžete využiť aj právne poradenstvo ohľadom registrácie ochrannej známky. A právnik vám môže pomôcť aj so samotnou registráciou ochrannej známky. Veď ak sa chystáte mať na nejakom vašom produkte ochrannú známku, určite chcete, aby bolo všetko právne v poriadku.

 

Zdroj obrázka:

Autor: YP_Studio / Shutterstock.com

Potrebujete vo firme tlačiť množstvo dokumentov? Takto ušetríte

Aj keď v záujme šetrenia papiera a tým pádom aj prírody sú firmy, ktoré sa snažia v maximálne možnej miere mať čo najviac dokumentov v elektronickej podobe, stále je minutá farba v tlačiarni častým javom v nejednej kancelárii. A jej dopĺňanie pravidelne ukrajuje čiastky z rozpočtu, ktoré keď sa spočítajú, rozhodne nie sú zanedbateľné.

Lacná tlačiareň nemusí nutne znamenať lacnú tlač

Pokiaľ firma neplánuje mať naozaj všetko len v elektronickej podobe, neostáva nič iné, len sa s touto skutočnosťou zmieriť. Alebo je aj iná možnosť? Minimálne sa dá pri spotrebnom materiáli ušetriť. A to rovno dvoma spôsobmi.

Prvým spôsobom je výber správneho druhu tlačiarne. Atramentové tlačiarne často lákajú nízkou cenou a do domácností, v ktorých sa plánuje aj s tlačou fotografií, sú naozaj dobrou voľbou. Ale platí to aj pre kancelárie, v ktorých sa zvyčajne tlačia len dokumenty?

Rozhodne nie! Aj keby do vašej atramentovej tlačiarne kúpite naozaj lacný cartridge HP 301, stále budú náklady na jeden výtlačok podstatne vyššie ako v prípade laserovej tlače. Takže vyššia obstarávacia cena laserovej tlačiarne sa každej firme rýchlo vráti.

Alternatívne tonery majú nižšiu cenu, ale nie kvalitu tlače

Samozrejme ani tonery v laserovej tlačiarni nie sú nevyčerpateľné. Potreba ich výmeny však príde oveľa neskôr ako v prípade náplní v atramentovej tlačiarni. A ak vám ide o čo najväčšie šetrenie, nemusíte kupovať originálne tonery.

Prakticky ku každej laserovej tlačiarni nájdete aj alternatívne (kompatibilné) tonery. To znamená, že nemusíte kupovať len napríklad originálne tonery Brother, ale môžete si kúpiť alternatívne od iného výrobcu, ktoré budú kompatibilné s tlačiarňou vo vašej firme a zároveň budú stáť o poznanie menej. O kvalitu tlače sa pritom báť nemusíte.

 

Zdroj obrázka:

Autor: Mangostar / Shutterstock.com

Potrebujete v sklade manipulovať s príliš ťažkým nákladom?

Práca v akomkoľvek sklade sa považuje za fyzicky náročnejšiu. Predsa len zamestnanci musia zvládať manipuláciu s neraz ťažkým a rozmerným tovarom a to si vyžaduje dobrú fyzickú kondíciu. Alebo šikovných pomocníkov v podobe manipulačnej techniky.

Trojtonový náklad? S paletovým vozíkom žiaden problém ani pre najútlejšiu skladníčku

Pri presunoch tovaru na kratšie vzdialenosti si vystačíte s agilnými paletovými vozíkmi. Musia si však vedieť poradiť v úzkych uličkách, stiesnených nákladných plochách vozidiel a aj na strmých rampách, ktoré neraz sťažujú nakladanie tovaru. Systém riadenia takýchto vozíkov tak musí byť maximálne presný, aby sa s nimi bezproblémovo manipulovalo aj v tých najtesnejších priestoroch.

Môžete mať paletový vozík s nosnosťou presahujúcou 3 tony a v takom prípade nie je dôležitý len výkonný elektromotor, vďaka ktorému ľahko takýto náklad prepravíte, ale aj brzdový systém, ktorý dokáže rýchlo zareagovať v prípade potreby. Veľakrát tak nájdete v paletových vozíkoch kombináciu viacerých systémov, pre zaručenie maximálnej bezpečnosti.

Vysokozdvižný vozík musí nielen veľa udvihnúť, ale aj presne s tovarom manévrovať

Ak však potrebujete presúvať skutočne ťažký náklad s hmotnosťou až do 8 ton, s paletovým vozíkom si nevystačíte. S takýmto nákladom si poradia jedine výkonné vysokozdvižné vozíky. Okrem vysokého manipulačného výkonu je pre vysokozdvižné vozíky taktiež potrebná presnosť a obratnosť.

Dobrý vysokozdvižný vozík tak pre jazdný a užívateľský komfort potrebuje výkonnú hnaciu techniku s citlivou trakciou a zároveň veľmi presné ovládanie, aby ste mohli s vozíkom manévrovať s milimetrovou presnosťou. Pre extra bezpečnosť prídu vhod asistenčné systémy, ktoré pomôžu každému vodičovi vždy bezpečne manipulovať s nákladom.

 

Zdroj obrázka:

Autor: urfin / Shutterstock.com

Certifikáty, podľa ktorých ľahko zistíte veľa o akejkoľvek firme

Ak firma spĺňa rôzne ISO certifikáty, dáva tým jednoduchým spôsobom najavo, na čo všetko si dáva záležať a aké podmienky spĺňa. Naviac sú ISO certifikáty medzinárodné a tak aj v zahraničí všetci vedia, čo ich získanie obnáša.

Kvalita a bezpečnosť na prvých miestach 

Tým najžiadanejším ISO certifikátom je ISO 9001, označovaný ako systém manažérstva kvality. Splnením podmienok pre tento certifikát je zabezpečené a preukazované riadenie kvality výroby a poskytovaných služieb. Potenciálni zákazníci každej firmy budú vďaka tomuto certifikátu vedieť, že výrobky a služby, o ktoré majú záujem, sú tej najvyššej kvality a že spokojnosť zákazníka je v takejto firme stredobodom pozornosti.

Ďalším žiadaným certifikátom je ISO 45001, systém manažérstva BOZP. Preukazuje vnútropodnikovú bezpečnosť pri práci. Firmy, ktoré spĺňajú podmienky tohto certifikátu, ním dávajú najavo, že ochrana zdravia a bezpečnosť pri práci ich zamestnancov nie sú len prázdne frázy, ale každý zamestnanec (bez ohľadu na pozíciu) sa v takejto firme môže cítiť maximálne bezpečne. Okrem toho ak sa vo firme pracuje s dbaním na bezpečnosť, znižuje to aj riziká poškodenia materiálu alebo prístrojov.

Myslí sa aj na životné prostredie

Trojicu najžiadanejších certifikátov uzatvára ISO 14001. Tento systém environmentálneho manažérstva je žiadaný obzvlášť v dnešnej dobe, keď sa začala venovať (konečne) zvýšená pozornosť ochrane nášho životného prostredia.

Niektorí zákazníci tak priamo vyhľadávajú firmy, ktoré to s ochranou životného prostredia myslia vážne. Tým pádom sa pri výbere firmy, ktorá im má poskytnúť požadovaný tovar alebo služby, zameriavajú nato, či má daná firma tento certifikát.

Majú tak istotu, že firma, ktorú si vybrali, dodržiava zásady ochrany životného prostredia a to nielen okrajovo. Snaha o znižovanie odpadov, odborné nakladanie s odpadom a recyklácia, znižovanie energetickej náročnosti a znižovanie emisií, to všetko je vo firmách s certifikátom ISO 14001 medzi prioritami.

 

Zdroj obrázka:

Autor: Wright Studio / Shutterstock.com