Firemný imidž a hygiena v období pandémie

Obdobie celosvetovej pandémie, ktorá ešte stále nejakým spôsobom ovplyvňuje väčšinu ľudí, zmenilo pohľad jednotlivcov aj firiem na základné hodnoty (zdravie, rodina, životné prostredie). Ľudia sa stále viac zaujímajú o hygienu, ale aj témy spojené s ekológiou, úsporou energií a udržateľným rozvojom, a snažia sa zapojiť aj prakticky.

Home office sa teší veľkej obľube, osobný kontakt je však nenahraditeľný

Najvýraznejšou zmenou v oblasti práce v čase covidovej krízy bol presun časti pracovných aktivít na home office. V niektorých firmách chcú túto možnosť aj naďalej zachovať aspoň na niektoré dni v týždni.

Zmenilo sa totiž vnímanie produktivity práce z domu. Ukázalo sa, že zamestnanci si dokážu udržať profesionálnu úroveň plnenia pracovných povinností aj z domáceho prostredia. Niektoré aktivity sa presunuli do online priestoru zámerne, pretože prinášajú rôzne výhody (napr. školenia a vzdelávanie, mítingy) – šetria čas, náklady na cestovanie a ubytovanie a tým znižujú uhlíkovú stopu.

Zároveň sa však ukázalo, aký dôležitý je osobný kontakt s kolegami a zákazníkmi. Stále sú tu odvetvia a profesie, ktoré nemožno zavrieť doma, pretože sú nevyhnutné pre fungovanie spoločnosti v podobe, akej ju poznáme už dávno.

V prvom rade ide o zdravotníctvo, bezpečnostné zložky, potravinárstvo, obchody so základnými potrebami, ktoré fungovali aj v dobách najväčších lockdownov. Patria sem aj výrobné podniky, ktoré síce boli na čas zatvorené, no prácu od pásu si nikto nemôže vziať domov. Výrobu je preto nutné opäť naštartovať s novými hygienickými opatreniami.

Prečo dbať na firemný imidž

Firemný imidž má veľký vplyv pri rozhodovaní zákazníka o voľbe značky produktu. Základným pilierom firemnej filozofie je snaha o jedinečnosť a odlíšenie sa od konkurencie.

Zmyslom firemnej filozofie je, aby si človek, konkrétne zákazník, vytvoril v pamäti pozitívny obraz tejto spoločnosti. Imidž firmy, v ktorej sú všetky obrazy a miery zladené, je rýchlo

rozpoznateľná a lepšie sa vrýva do povedomia. Medzi základné prostriedky firemnej identity patrí firemný dizajn, firemná komunikácia a firemná kultúra.

Pracovný odev a hygienická čistota sú súčasťou brandu.

Uniformy a pracovné odevy

Medzi možnosti, ako budovať firemný imidž, patrí pracovné oblečenie vo firemných farbách s logami a sloganmi, vždy čisté a vyžehlené. Obzvášť dnes si zákazníci všímajú to, ako sú predavači a pracovníci, s ktorými prichádzajú do styku, upravení.

V ideálnom prípade dostane každý zamestnanec niekoľko variantov pracovného odevu, a to ako reprezentatívneho, tak účelového – v závislosti od ročného obdobia. Firma by mala striktne vyžadovať používanie daných pracovných odevov, pretože to veľmi významne prispieva k vytváraniu žiadaného imidžu firmy, jednoduchej identifikácii zákazníkom a marketingu.

K tomu sa v poslednej dobe pridáva okrem dobrého prvého dojmu aj pocit bezpečia, ktorý vytvára pravidelné upratovanie, dezinfekčné prostriedky, jednorazové rukavice a ďalšie potreby k dispozícii na viditeľnom mieste.

V potravinárstve je dôležitá hygienická čistota.

Čistiace rohože zvýšia prestíž a ušetria peniaze za upratovanie

Jedným z hygienických opatrení môže byť obstaranie kvalitných vstupných čistiacich rohoží, ktoré vyriešia tri požiadavky naraz.

  1. Zaistia čisté a hygienické prostredie v predajni či prevádzke. Najmä na jeseň a v zime sa blato a sneh roznáša po celej budove. V dnešnej dobe je ešte dôležitejšie hygienické hľadisko. Verejné miesta musia byť často upratované a dezinfikované, aby sa znížilo riziko rozšírenia nebezpečných vírusov.
  2. Znížia náklady na upratovanie a ochránia podlahy pred mechanickým poškodzovaním tým, že hneď pri vstupe odstránia z topánok drobné kamienky a piesok.
  3. Posilnia firemnú identitu, zákazník vďaka firemným farbám, logu a nápisom na čistiacich rohožiach na mieru okamžite zistí, kde sa nachádza.

Firma Lindström vám pomôže vybrať a navrhnúť čistiace rohože presne pre potreby vašej firmy (druhy, veľkosti, design), aby čo najlepšie plnili svoj účel. Tieto vstupné čistiace rohože môžu byť vyrobené vo firemných farbách, s logom firmy, sloganom, prípadne akýmkoľvek motívom.

Nezameniteľná firemná identita lekárne. Zdroj: Lindströmgroup.com

Vonkajšie gumové rohože účinne odstraňujú z obuvi hrubé nečistoty zvonku (piesok, štrk, sneh, voda atď.), takže vnútorné priestory zostávajú upravené.

Hneď za dverami väčšinou bývajú vstupné čistiace rohože, ktoré slúžia na obmedzenie roznášania nečistôt ďalej do interiéru. Fungujú ako protišmyková ochrana za mokra a ako zaujímavý dizajnový doplnok, ktorý návštevníka uvíta a svojim vzhľadom mu oznámi, kam prichádza.

EKO čistiace rohože na mieru s vlastným logom a vo firemnom dizajne nasledujú v priestore medzi dverami, v zádverí, na chodbe alebo v priestore recepcie. 50 % EKO čistiacich rohoží Lindström je vyrobených z recyklovaných PET fliaš. Vlákna EKO čistiacich rohoží sú mäkšie a dlhšie ako pri štandardných rohožiach, čo prináša väčší komfort, farby sú stále a nevyblednú.

Prenájom rohoží je výhodnejší ako ich nákup

Čistiace rohože si firma nemusí kupovať, ale môže si ich od firmy Lindström prenajať a nechať pravidelne profesionálne čistiť. Výber vhodnej čistiacej rohože do firmy, aby bola nielen funkčná, ale aby aj štýlovo zapadla do interiéru, prebieha s odborníkom firmy Lindström priamo na mieste. Zohľadnia sa všetky potreby a firma tak nemusí investovať do nákupu a údržby drahých rohoží.

Prenájom rohože aj s pravidelnou službou čistenia a výmeny si môžete nezáväzne vyskúšať vďaka týždennému testu čistiacich rohoží zadarmo.