Rohože Multitex pre bezpečnosť na pracovisku

Výroba je stále častejšie riadená robotmi a počítačmi, ale v niektorých odvetviach sa stále využívajú mechanické stroje. Ich súčasti sa otáčajú, pohybujú sa, a preto musia byť tiež premazávané, aby sa zabránilo nežiadúcemu treniu. K tomu patria rôzne oleje, tuky alebo iné mazivá. Pokiaľ niekde dochádza k netesnostiam, kvapaliny unikajú na zem, čo môže byť nebezpečné. Zamestnanci sa môžu ľahko pošmyknúť. Mewa preto ponúka perfektné riešenie v podobe rohoží Multitex, ktoré spoľahlivo absorbujú všetky tekutiny. Podlaha tak zostáva čistá a výrazne sa zvyšuje bezpečnosť pri práci.

Textilné rohože stačí jednoducho rozložiť v problematických miestach, pod netesniacimi zariadeniami alebo pod odkvapkávajúce súčiastky vozidiel, napríklad v dielni. Vďaka ich textilnej štruktúre nasiaknu veľké množstvo tekutiny. Malé, horšie prístupné miesta sú  tak s jednou jedinou rohožou dobre chránené. Pre väčšie povrchy je možné použiť niekoľko rohoží vedľa seba. Tieto podložky nie sú také objemné ako vaňa a dobre kryjú podlahu.

„Rohože na zachytávanie oleja okamžite prevádzajú tekutinu z vonkajšej tkaniny dovnútra a ukladajú ju v absorpčnom jadre,“ vysvetľuje funkciu Mewa-Multitex konateľka slovenskej pobočky Mewa, Elena Holanová. Povrch rohoží je tak relatívne suchý, zatiaľ čo špeciálna tkanina vo vnútri rovnomerne absorbuje až 3 litre tekutiny. Rohože nájdu uplatnenie takmer vo všetkých odboroch. V malých autodielňach, v stredne veľkých kovoobrábacích firmách so sústruhmi, ale aj v obrovských priemyselných halách.

Rohože sú dodávané zákazníkom v rámci kompletného servisného systému Mewa. Po použití sú vyzdvihnuté, vyprané a čisté privezené späť na použitie. To je veľká výhoda ako pre stredne veľké firmy, ktoré nechcú zbytočne zaťažovať personál, tak aj pre veľké priemyselné podniky. Tie potom môžu úplne presne plánovať štruktúru svojich nákladov. Používaním rohoží Multitex v systéme zdieľania textilu získavajú zákazníci Mewa šikovného pomocníka, ktorý zaručuje poriadok na pracovisku.

Rohože udržujú podlahy a podrážky obuvi zamestnancov bez oleja a kvapalín, čo môže zabrániť nehodám. Sú tak dodržiavané bezpečnostné štandardy, zatiaľ čo výrobné haly zostávajú čisté a zamestnanci sa môžu sústrediť na svoje hlavné pracovné činnosti.

V porovnaní s inými pomôckami dosahuje pružná textilná podložka dobré výsledky. Plastové vane sú objemné a nezmestia sa do každého rohu. Piesok a granuláty menej sajú a rýchlo sa roznášajú po celej podlahe, takže hrozí pošmyknutie. Jednorazové handry sú tiež menej účinné a to predovšetkým v prípade veľkých únikov. Potrebujete ich veľa a po použití zostanú na likvidáciu špinavé v dielni.

Mewa je jednou zo spoločností, ktoré kladú mimoriadny dôraz na dodržiavanie zásad udržateľnosti. Táto myšlienka sa odráža v servisnom systéme Mewa, ktorý je obzvlášť šetrný k zdrojom, ako sú energia alebo čistá voda. Rohože sú prané  ekologickým spôsobom a znovu sa používajú. Olej vypraný z rohoží je tepelne zužitkovaný a opakovaná využiteľnosť produktov Mewa znamená, že nevznikajú žiadne „hory“ odpadu škodlivé pre životné prostredie.

Vedenie spoločností sa navyše nemusí starať o dodávky a likvidáciu rohoží Multitex. Tie sa uskladnia po použití do bezpečnostných kontajnerov SaCon, vodiči ich odvezú z továrenských hál alebo dielní na vypranie a vymenia ich v rámci kompletnej služby u zákazníka za čisté. Pre zamestnancov tak v práci nevznikajú nové zbytočné úlohy a dôležitý problém je vyriešený nekomplikovaným servisom.

Rohože Mewa-Multitex zvyšujú bezpečnosť na pracovisku (Foto: Mewa)

Keď niečo kvapká, nie je to žiadny problém. Podlaha zostáva čistá a suchá (Foto: Mewa)

Mewa  

Spoločnosť Mewa bola založená roku 1908. V súčasnosti sa jedná o poprednú firmu pôsobiacu v oblasti textilného manažmentu. So svojimi 46 pobočkami zásobuje podniky po celej Európe pracovným a ochranným oblečením, čistiacimi utierkami na priemyselné využitie, rohožami, ale aj kompletným systémom služieb na čistenie súčiastok. To všetko vrátane údržby, servisu, skladovania a logistiky. Je možné tiež objednať výrobky pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. O približne 190 000 živnostníkov, remeselníkov a zákazníkov z oblasti priemyslu, obchodu alebo gastronómie sa stará zhruba 5700 zamestnancov. Roku 2021 dosiahla skupina Mewa obrat 770.4 miliónov eur a stala sa tak lídrom v oblasti textilného manažmentu. Spoločnosť získala rad ocenení za svoj záväzok k udržateľnosti, zodpovednému správaniu a riadeniu značky.

 

Ďalšie informácie:

www.mewa.sk

twitter.com/mewa_sk

instagram.com/mewatextilsharing

linkedin.com/company/mewa-textil-management

Investujte svoje financie do zlata

Finanční poradcovia vám dnes poradia, aby ste investovali do sporiacich účtov a aby ste svoje vklady neodkladali. Čo tak ale investovať do zlatých mincí? 

Zlato bolo od nepamäti vzácnym druhom platidla a v minulosti boli jeho vlastníkmi najmä panovníci, ktorí ho mali uložené vo svojich trezoroch. Dnes už máme takúto možnosť všetci, len o nej málo kto vie.

O investovaní do zlata by sa malo viacej hovoriť a ešte viac by sa to malo praktizovať, pretože ako mnohí z vás viete, hodnota peňazí klesá, a nič sa im nevyrovná tak, ako nezameniteľné mince.

Mince z rýdzeho dvadsaťštyri karátového zlata môžete mať doma už dnes. Vaše financie môžete investovať do niečoho, čo na hodnote stúpa, a nie klesá. Investičné zlato je oslobodené od zaplatenia DPH, čo je u nás na Slovensku dvadsať percent z nákupu. Chráňte svoje financie aj takýmto spôsobom, predíďte tomu, aby vaše úspory padli do nesprávnych rúk a využite možnosť výmeny znehodnotených bankoviek za zlaté zliatky a mince.

Ako bezpečne ochrániť financie?

Za jeden z mála bezpečných spôsobov môžeme považovať práve kúpu zlata, pretože to nestráca na svojej hodnote. Záujem o kúpu zlatých mincí v poslednej dobe stúpol, pretože ľudia si uvedomili, že je bezpečnejšie investovať do zlata, ako napríklad vložiť peniaze do banky. Na internetovej stránke slovenske – mince.sk máte možnosť investovať aj do striebra. Striebro patrí rovnako ku vzácnym kovom, jeho kúpa ale nie je oslobodená od DPH. Týchto dvadsať percent z nákupu nemusí nikoho odradiť, obzvlášť, keď záujem stúpa a mince sa míňajú.

Rôzny výber

Investujte do mincí, ktoré vás prilákajú nie len svojou hodnotou, ale aj svojim vzhľadom, Vaše financie môžu byť už dnes najlepšie investované do mincí rôznych značiek, môžete vyberať podľa toho, ktoré sa vám najviac páčia.

Overené spôsoby, ako zatraktívniť firmu v očiach zákazníkov

Podnikanie je pre niekoho jediná možnosť, ako sa uživiť. Vidina voľnosti, robenia toho, čo nás v skutočnosti baví, sú hlavné dôvody, pre ktoré sa ľudia rozhodujú pre podnikanie. 

V podnikaní to ale nie je jednoznačné. Niekedy sa darí až nadpriemerne, niekedy pociťujeme dlhodobý útlm a zisky sa držia na veľmi nízkych hodnotách.

Ako zatraktívniť firmu v očiach zákazníkov a čo urobiť pre to, aby si zákazníci vyberali práve vás? 

Kvalita nad kvantitu 

Vzhľadom na stav životného prostredia by ste mali klásť dôraz na kvalitu a nie na kvantitu. Zákazníci kedysi hľadeli predovšetkým na ceny, no dnes si viac dávajú záležať na tom, ako je vyrobený konkrétny výrobok, z akého materiálu a či je vyrobený tak, aby nezaťažoval životné prostredie. Dôraz na kvalitu vám pomôže dostať sa medzi popredné firmy a zaručene vám to pomôže zvýšiť zisk. 

Pomôcť si môžete získať certifikátom environmentu, ktorý vám pomôže zviditeľniť sa a zatraktívniť firmu v očiach zákazníkov. Ak zákazníci budú vedieť, že robíte všetko pre podporu ochrany životného prostredia, vyberú si vás. Keď získate tento konkrétny ISO certifikát, môžete obsadiť aj dlho neobsadené pozície. Certifikáty sú doslova magnetom nielen na dodávateľov, odberateľov, ale aj na pracovnú silu. 

Zvýšenie bezpečnosti a ochrana zdravia  

Vyberať si firmu, ktorá neadekvátne zaobchádza so svojimi zamestnancami, by nebolo práve najlepšie. S nákupom nového výrobku si všímame aj históriu firmy a zisťujeme čo-to o firme, od ktorej plánujeme nakupovať.

Získaním normy ISO 45001 identifikujete všetky možné riziká na pracoviskách a zároveň minimalizujete možné poškodenia zdravia zamestnancov. 

Ak chcete zatraktívniť firmu v očiach zákazníkov, robte všetko pre zvýšenie bezpečnosti. Ako zákazník určite skôr podporíte firmy, ktoré jednajú so zamestnancami korektne a berú ich ako plnohodnotnú súčasť firmy, nielen ako „prostriedky“ na výrobu finálnych produktov.

Zároveň predávajte kvalitné trváce výrobky a neponúkajte lacné nekvalitné, ktorých životnosť je krátka.

Ušetrite peniaze pri každom nakupovaní online

Pracovníci marketingu neustále vymýšľajú nové ťahy, ako zákazníka nalákať na produkt alebo službu zvýhodnenými cenami. Nenechajte sa však oklamať trikmi. V tomto článku vám ukážeme spôsob, ako šetriť skutočne výhodne pri každom nákupe.

Medzi časté marketingové triky, ktoré sa používajú tak v reálnom svete, ako aj pri nakupovaní na internete, patria tzv. klamlivé zľavy. Tie spočívajú v tom, že predajca preškrtne pôvodnú cenu a zvýrazní novú, nižšiu cenu. Trik však spočíva v tom, že preškrtnutá pôvodná cena je oveľa vyššia ako v skutočnosti. Zákazník tak má pocit, že nakupuje výhodne, no v skutočnosti aj tak utráca zbytočne veľa. Takýchto trikov by sme mohli spomínať desiatky, vy sa však iste pýtate, ktorý spôsob šetrenia peňazí pri nakupovaní online je skutočne výhodný a nie je len nejakým klamlivým trikom.

Odpoveďou sú zľavové kupóny, ktoré sú v zahraničí mimoriadne rozšírené už dlhú dobu, no na Slovensko sa dostali len pomerne nedávno. Tie spočívajú v tom, že na kupónovom portáli si skopírujete zľavový kupón, úplne zadarmo, a prilepíte ho do príslušného políčka pri objednávaní tovaru v e-shope, čím sa uplatní zľava. Výsledkom je zníženie ceny objednávky o niekoľko eur, v závislosti od výšky kupónu. Ako zákazník tak dostávate výhodnú cenu, kupónový portál zas províziu za to, že e-shopu sprostredkoval obchod. Nikto tak o nič neprichádza a všetky strany profitujú.

Kupóny do najznámejších e-shopov

Jedným z najznámejších kupónových portálov s lukratívnymi kupónmi do najväčších a najznámejších slovenských e-shopov je Kuponzlavovy.com. Na tomto portáli nájdete za pár sekúnd napríklad Alza.sk zľavový kupón, či Hej.sk zľavový kód alebo ďalšie kupóny do mnohých iných e-shopov. Stačí si len vybrať. Výhodou je, že zľavové kupóny sú dostupné pre každého a úplne zadarmo. Kupóny sú dostupné neustále a ich použitie je neobmedzené. Šetriť tak môžete pri každom jednom nákupe.

Správu sociálnych sietí zverte do rúk profesionálov

Facebook. Instagram. Twitter. Pinterest. LinkedIn. Sociálnych sietí v súčasnej dobe existuje hneď niekoľko. Ak sa snažíte budovať svoju značku aj na týchto kanáloch, je potreba o nich tiež niečo vedieť. Vložiť príspevok, propagovať ho, a potom čakať, že na neho budú používatelia reagovať, nestačí.

V prvom rade by ste si mali uvedomiť, ako budete s používateľmi komunikovať. Príspevky by mali byť jedinečné, zároveň by mali mať aj nejakú informačnú hodnotu. Cieľom je vybudovať si dlhodobú profesionálnu prezentáciu na sociálnych sieťach, s čím vám však pomôže priamo agentúra, ktorá sa na danú oblasť venuje už dlhé roky. Postará sa o rast vašej značky.

Sociálne siete sú samozrejmosťou

Stále sa nájdu nejaké firmy, ktoré váhajú nad tým, či si založiť profily na sociálnych sieťach. Častým dôvodom tohto váhania je nedostatočná znalosť prostredia sociálnych médií, nejasné predstavy o ich prínose pre podnikanie firmy a podobne. Veľkú rolu často zohráva aj čas, pretože sociálne siete potrebujú, aby sa im niekto venoval, inak upadnú do zabudnutia.

Ideálne je zveriť prácu do rúk profesionálov, pretože väčšinou majú cenné skúsenosti so správou profilov aj stránok pre rôzne segmenty. Vie nastaviť vhodné zacielenie, takže sa nemusíte báť, že by vašu stránku sledovalo nerelevantné publikum. Odporučí vám tiež druhy sociálnych sietí, ktoré sú pre váš biznis vhodné. Pre všetkých sa treba taký Instagram nehodí.

Odborníci vám ďalej pripravia koncepciu, originálny obsah a unikátne fotografie. Aj marketing na sociálnych sieťach sa dá ľahko vyhodnotiť, dajú sa merať ciele a analyzovať aktivity. Vyhodnotenie kampaní je dôležité, pretože vďaka nemu je vidieť, či je marketing úspešný, alebo nie.

Každá sociálna sieť vyžaduje iný prístup

Keď sa povie správa sociálnych sietí, tak každého napadne niečo iné. Kým niekto si predstaví Facebook, iný zase Twitter. Každá sociálna sieť však vyžaduje odlišný prístup. Aj keď viete treba s Facebookom, neznamená to, že dokážete správne komunikovať aj na Twitteri.

V danom segmente pôsobí agentúra Vivantina, ktorá sa stane akýmsi vaším partnerom. Pomôže vám zrealizovať vaše vízie, vylepšovať projekty a prinášať hodnotu do vašej firmy. V jej kompetencii je spravovanie sociálnych sietí, takže sa postará o správne nastavenie stratégie, vytvorenie kampane a podobne.

V prípade záujmu vám zaistí kompletný online marketing, teda nie len ten na sociálnych sieťach. Ak totiž budete mať všetko pod jednou strechou, máte istotu, že sa budú jednotlivé aktivity prelínať, a tým pádom bude internetový marketing efektívnejší a prínosnejší.

Vivantina vám ponúka digitálny marketing, PPC kampane, SEO a obsah, newsletter a segmentáciu, webovú analytiku, zlepšovanie webových stránok a predaja a tiež spomínanú správu sociálnych sietí.

Chybí vám peníze v rozpočtu anebo si chcete jen přivydělat? Zkuste investovat

V dnešní době každý hledá možnosti, jak si přivydělat peníze. Přitom ani nemusíte opustit teplo vašeho domova. Internet totiž nabízí mnoho možností, jak vydělávat.

Zajímavou volbou je v posledních letech moderní online obchodování, která vám možná přidá pár stovek či tisíc do rozpočtu anebo se vám bude dařit a vyděláte si tak na živobytí.

Obchodování s akciemi – Jak na to?

Jednou z nejoblíbenějších možností je investování do akcií a obchodování s nimi (jaké akcie ale sledovat?). Už dávno neplatí, že pokud chcete obchodovat s akciemi potřebujete k tomu velký obnos peněz.

Důležité je především si rozmyslet, zda pro obchodování máte dostatečné předpoklady. Tím prvním je především disciplína, která jde ruku v ruce i s dalším předpokladem, a to dostatečnou trpělivostí. Pokud byste ji neměli nemůžete dostát ani zisku ani úspěchu.

Pokud se rozhodnete, že začnete obchodovat s akciemi, je na řadě vybrat si svého akciové brokera. Přes něj budete provádět všechny obchody. Jedním z prověřených je například broker XTB, kde můžete obchodovat i české akcie. Dobrou strategií je také vyzkoušet si obchodování nanečisto a vytvořit si demo účet, na kterém zjistíte, jak vše funguje. Nakonec je ale důležité pamatovat si, že každá investice je riziková a stejně tak to platí i u akcií. Proto investuje vždy jen tolikkolik můžete prodělat.

Jak investovat do kryptoměn?

Další možností jak investovat jsou kryptoměny. Nejprve je na místě říct, co jsou to kryptoměny.

Jedná se o digitální měny, které existují jen v elektronické podobě. Na rozdíl od běžných měn disponují vysokou mírou bezpečnosti a transparentnosti. Otázkou však je, zda se do nich stále vyplatí investovat a zda nejsou na dně.

Odpověď je jednoduchá. Stačí sepodívat do minulosti, kdy nejznámější kryptoměna Bitcoin v roce 2017 z ničeho nic vzrostla až na 20 000 dolarů a udělala tak radost nejednomu investorovi. Kryptoměny k takovýmto zvratům určitě potenciál mají, ale musíte počítat s tím, že se to nestane ze dne na den.

Pokud byste chtěli kryptoměny vlastnit, můžete je nakoupit v kryptoměnových směnárnách, kterými jsou například SimpleCoin, CoinBase nebo CoinMate a držet je, dokud jejich cena nevzroste. Vždy však musíte počítat s výkyvy cen, které jsou u kryptoměn časté.

V tomto článku se dozvíte, jak kryptoměny bezpečně nakoupit.

Obchodování měnových párů (FOREX)

Pokud by vás spíše než držení a čekání lákalo samotné obchodování, můžete obchodovat zmíněné akcie, nebo vyzkoušet obchodování měnových párů (forex).

Forex je nejlikvidnějším a největším trhem na světe. Tento trh slouží pro obchodování měnových párů jako například EUR/USD, přičemž spekulujete na růst nebo pokles ceny těchto aktiv.
K tomu abyste začali obchodovat forex, vám stejně jako pří obchodování akcií, nebo kryptoměn, stačí založit si účet u forexového brokera.

Následně si jen zvolíte strategii a můžete začít. Naučit se úspěšně obchodovat, ale samozřejmě úplně jednoduché není. Chce to čas. Prvním krokem je zjistit si, co nejvíce informací a začít jen s malými investicemi.

Přejeme hodně stěstí!

Ako požiadať o rekreačný príspevok a kto má naň nárok? Odpovede na najčastejšie otázky

Od začiatku roka 2019 platí legislatíva, ktorá hovorí o povinnosti zamestnávateľa poskytnúť svojmu zamestnancovi príspevok do výšky 500 € na dovolenku na území Slovenska, ktorá trvá minimálne dve noci po sebe. S príchodom tejto formy podpory cestovného ruchu na našom území sa však objavilo množstvo otázok – napríklad kto má na rekreačný príspevok nárok a ako oň požiadať?

Kto má nárok na rekreačný príspevok?

Na rekreačný príspevok má nárok každý zamestnanec, ktorý v danej firme pracuje minimálne 24 mesiacov a to nepretržite. Hoci zamestnanec spĺňa túto podmienku, nie je ešte isté, že rekreačný príspevok získa. Prečo? Aby firme vznikla povinnosť poskytnúť zamestnancovi rekreačný príspevok, musí zamestnávať minimálne 50 ľudí. Toto číslo sa určuje z priemerného počtu zamestnancov v predchádzajúcom kalendárom roku. Čo ak ich firma zamestnáva menej? Vtedy rozhoduje samotný zamestnávateľ, či rekreačný príspevok zamestnancovi poskytne, alebo nie – teda je to na jeho dobrej vôli.

Ako sa počítajú 2 odpracované roky pre firmu?

To, či zamestnanec odpracoval v danej spoločnosti nepretržite 24 mesiacov, sa posudzuje nie v čase podania žiadosti o rekreačný príspevok, ale v čase prvého dňa začiatku rekreácie. Nezáleží na tom, či zamestnanec má uzatvorenú pracovnú zmluvu na dobu určitú, alebo neurčitú. V prípade, že predlžoval po roku pracovnú zmluvu formou dodatku, ide o nepretržité pokračovanie pracovného pomeru. Ak nejde o plný pracovný úväzok, mení sa iba výška rekreačného príspevku, nárok na príspevok samotný nezaniká.

Ako požiadať o rekreačný poukaz?

Zamestnanec, ktorý splnil všetky oficiálne podmienky pre získanie rekreačného príspevku, požiada písomne svojho zamestnávateľa o príspevok. Presnú formu upravuje zamestnávateľ internou smernicou, možnosťou však je vyplniť žiadosť aj v online prostredí. Takéto zjednodušenie prináša firmám i zamestnancom napríklad spoločnosť Up Slovensko so svojím produktom rekreačných poukazov Up Rekrea.

Akú formu môže mať rekreačný príspevok

Zamestnávateľ sa sám rozhodne, ako preplatí zamestnancov rekreačný príspevok. Na výber má z dvoch možností, prvou je, že zamestnanec si najprv uhradí svoj pobyt sám. Po návrate však predloží zamestnávateľovi účtovné doklady, na základe ktorých mu firma tieto náklady najneskôr do 30 dní od ukončenia rekreácie uhradí. Druhým variantom sú rekreačné poukazy, ktoré zamestnávateľ poskytne svojmu zamestnancovi a ten ich pri platení za pobyt predloží v rekreačnom zariadení. Rekreačné poukazy poskytuje aj Up Slovensko pod označením Up Rekrea a výrazne uľahčujú administratívu firmám aj zamestnancom.

Chcete sa dozvedieť viac o rekreačných poukazoch a ich výhodách? Navštívte stránku https://www.up-slovensko.sk/rekreacny-kupon/

 

Koreniny s chuťou exotiky – tie musíte skúsiť!

Hľadáte spôsoby, ako oživiť vaše jedlá a dodať im netradičný a exotický nádych? Už ďalej nehľadajte, koreniny ako šafran, tymian a koriander majú nielen úžasnú exotickú vôňu, ale aj liečivé účinky!

Korenie je už od nepamäti súčasťou ľudských životov ako súčasť jedál a nápojov, ktoré konzumujeme. Nečudo, dobre zvolené korenie v správnom množstve dokáže jednoducho z obyčajného, ničím nevýrazného jedla alebo nápoja, razom spraviť doslova exotický zážitok pre naše chuťové a čuchové bunky. Čítate správne, koreniny sú často súčasťou mnohých nápojov. Či už hovoríme o rôznych exotických alkoholických drinkoch alebo kávach, horúcich čokoládach a podobne. Pri nich sa korenie stará o nezameniteľnú chuť a vôňu nápoja. To, že koreniny sa používajú na dochucovanie jedál, snáď spomínať ani netreba. Veľa krajín, najmä tých exotickejších, používa vo svoje kuchyni pre nich typické druhy korenia, s ktorými sa môžete stretnúť na dovolenke. Určite ste si všimli, že keď ste niekde na dovolenke, jedlo, ktoré tam jete, je často niečím iné, ako to, čo máme doma. Na svedomí to majú práve koreniny. Medzi najpoužívanejšie a najznámejšie exotické koreniny patrí tymian, šafran a koriander.

Exotická vôňa a liečivé účinky

V indickej a arabskej kuchyni sa vo veľkej miere používa koriander na prípravu duseného mäsa a zeleniny. Niet divu, koriander je mimoriadne kvalitné korenie s typickou vôňou a chuťou, ktoré ale zároveň viete zohnať za veľmi priaznivú cenu. Súčasťou stredomorskej, francúzskej a španielskej kuchyne je zas tymian, ktorý sa pridáva do mnohých rôznych jedál. Ten okrem účinku na zmysly má účinky aj na zdravie, pôsobí protizápalovo, pomáha pri nachladnutí, kašli, zlom trávení a nespavosti. Posledný menovaným je šafran, ktorý je už od dávnych dôb považovaný za luxusný tovar. Šafran dodá jedlu nezameniteľnú farbu a chuť. Tieto koreniny môžete začať využívať vo svojej vlastnej kuchyni a dodať tak vašim jedlám skutočne exotický nádych alebo ich môžete darovať svojim blízkym ako originálny darček, ktorý určite poteší!

Jednoduchý návod pre výber kancelárskeho papiera

Človek sa vie poriadne zapotiť aj u tak nevinnej činnosti ako je vyberanie papiera. Mnohých z nás prekvapuje, koľko druhov papiera vôbec existuje a preto vyznať s v tom nemusí byť vôbec ľahké. Na čo je dôležité dať si pri výbere papiera pozor a čo vôbec musíte v prípade tohto nenahraditeľného pomocníka, ktorý ľudí sprevádza už stovky rokov, sledovať? Inak povedané aké vlastnosti by mal mať papier určený pre čiernobielu tlač a aké v prípade farebnej tlače? A prečo sa vôbec zaoberať niečím takým ako sú vlastnosti papiera?

Parametre papiera a ich dôležitosť

Hneď na začiatku si zodpovieme poslednú otázku, teda prečo je dôležité skúmať vlastnosti papiera? Len v takom prípade totiž vyberiete ten správny papier pre vašu tlačiareň a vaše potreby. Výberom správneho papiera teda ovplyvníte kvalitu tlače, náklady na tlač a v neposlednej rade tiež životnosť a opotrebenie vašej tlačiarne. Nezanedbateľným dôvodom je tiež menší dopad na životné prostredie.

Aké parametre, či inak povedané vlastnosti, sa teda v prípade papiera skúmajú? Ide o gramáž, belosť a tzv. opacitu (priehľadnosť). Čo jednotlivé výrazy znamenajú vám radi vysvetlíme.

Asi najjasnejším výrazom je gramáž, teda hmotnosť papiera. To sa nepočíta na jeden hárok papiera, ale na meter štvorcový papiera, jednotkou je tzv. gsm. Štandardný kancelársky papier má oko 70 až 90 gsm.

Ak teda potrebujete tlačiť bežné dokumenty, držte sa tejto hodnoty, v prípade obojstranného papiera by mala byť gramáž o niečo väčšia, okolo 90 až 120 gsm. Ak sa chystáte tlačiť letáky alebo katalógy, mala by byť hmotnosť opäť o niečo vyššia, okolo 170 – 250 gsm. Azda najväčšiu gramáž nájdete v prípade papiera určeného na tlač vizitiek, poukazov, menoviek atď. Taký papier by mal vážiť 300 – 400 gsm.

Názov belosť tiež mnohé napovedá. Ide o intenzitu bielej farby papiera. Papier môže byť snehobiely, ale aj mierne nažltnutý. Svoj význam hrá belosť v prípade kontrastu. Čím je papier viac biely, tým je kontrast silnejší. Väčšia belosť papiera by mala teda byť v prípade, kedy tlačíte farebne alebo rovno fotky. V prípade že tlačíte čiernobiele, nie je potreba vysokej belosti.

Tzv. opacita alebo tiež priehľadnosť papiera určuje mieru nepriesvitnosti látky, teda čím je vyššia, tým menej prepúšťa žiarenia. Ak sa teda chystáte tlačiť obojstranne, mal by vyberaný papier mať vyššiu opacitu. V prípade jednostrannej tlače nie je vyššia miera opacity dôležitá.

Univerzálny kancelársky papier

Keď už sme pri výbere naozaj v množstva variant unavený, často siahneme po univerzálnom kancelárskom papieri. To je naozaj elegantné riešenie. Ako nám predstavuje sám názov, ide o papier, ktorý sa hodí na farebnú aj čiernobielu tlač. Ide totiž o papier, ktorý je kvalitatívne medzi papierom určeným na čiernobielu tlač a papierom určeným na farebnú tlač. Cenovo sa vo formáte A4 pohybuje pod 4 eurá, záleží však na značke. Papier pre čiernobielu tlač je o trochu lacnejší a pre farebnú tlač zase mierne drahší. V oboch prípadoch cca o euro a viac.

Výber papiera vypadá na prvý pohľad síce zložite, ale uľahčujú nám ho sami výrobcovia. Tí totiž uvádzajú v názve papiera, či ide o papier určený na čiernobielu či farebnú tlač, prípadne či ide o univerzálny papier. Nezabudnite tiež na recyklovaný papier. Ten je zo všetkých spomínaných najšetrnejší k životnému prostrediu a na to by sme v prípade tlače mali myslieť v prvej rade.

 


Najefektívnejší spôsob financovania automobilov pre firmy

Rozmýšľate nad kúpou nového automobilu do vašej spoločnosti a hľadáte ten najefektívnejší spôsob financovania? Určite je výhodnejšie vrážať kapitál do rozvoju spoločnosti, než ho používať na jeho bežný chod. Preto nemusíte investovať desaťtisíce do automobilov, ktoré aj tak o dva či tri roky predáte za zlomok ich pôvodnej hodnoty. Oveľa výhodnejšie je ich financovanie cez operatívny lízing, ktorý firmám prináša hneď niekoľko pozitív.

Tým azda najväčším plusom operatívneho lízingu je finančná stránka. Nový automobil môžete mať aj bez toho, aby ste zaň zaplatili plnú sumu či vysokú akontáciu. Počas doby používania vozidla, resp. doby trvania operatívneho lízingu, platíte jednu mesačnú splátku, teda za prenájom vozidla. Ak si tak zrátate, koľko zaplatíte za dva roky operatívneho lízingu a akú finančnú hodnotu stratí auto za dva roky na jeho pôvodnej cene, zistíte, že je to oveľa menej ako znížená hodnota vozidla. Nehovoriac o tom, že ak vozidlo vlastníte, potrebujete platiť poistky a aj bežnú servisnú starostlivosť. To všetko je už zahrnuté v mesačnom poplatku za operatívny lízing.

Celú sumu, ktorú zaplatíte lízingovej spoločnosti, si môže dať firma do nákladov, preto sa neukrátite o žiadne daňové výhody.

Neustále inovácia vozového parku

Ďalším pozitívom operatívneho lízingu je pružnosť a stála inovácia vozového parku. Každé dva či tri roky tak môžete mať nové autá a bez toho, aby to akokoľvek finančne zaťažilo vaše hospodárstvo. Pred vašimi obchodnými partnermi si aj takýmto spôsobom dokážete zvýšiť kredit.

Bez starostí so servisom či náhradným vozidlom

Operatívny lízing má aj praktickú výhodu – nestaráte sa o servis a keď sa auto náhodou pokazí, lízingová spoločnosť vám automaticky zabezpečí druhé. Váš komfort a pohodlie sa tak nenaruší ani technickými komplikáciami.

Ak vás operatívny lízing zaujal, môžete ho využiť aj vy. Stačí len zhrnúť vaše požiadavky a napísať ich do online kalkulačky, ktorú vám prináša operatívny lízing Hertzlease. Cenová ponuka vám následne bude vypracovaná presne na mieru.