Automobilový priemysel a jeho budúcnosť

Pred pár rokmi bolo na cestách len pár áut a cesty, ktorými dennodenne prechádzame najmä v malých mestách a obciach na Slovensku sú stavané práve na takéto množstvá áut. Ako je ale na tom automobilový priemysel vo svete, ale i u nás? 

Veľký tlak na zníženie počtu dieselových áut

Vo viacerých európskych mestách je zakázaný vstup dieselových áut do centier. Toto všetko odštartovalo čoraz horšie ovzdušie vo veľkých mestách, ale aj kauza nemeckej automobilky, ktorá otriasla nielen Európou, ale aj celým svetom. Veď automobily tejto značky sa vyvážajú do všetkých kútov sveta!

Aká je ale budúcnosť automobilového priemyslu? Rozhodne sa bude klásť veľký tlak na zníženie počtu dieselových áut v mestách a budú sa zavádzať zóny vo viacerých európskych mestách, do ktorých tieto autá nebudú mať povolený vstup. Jedine takto dokážeme znížiť množstvo výfukových plynov vo veľkých mestách a zlepšiť kvalitu ovzdušia.

Elektromotory, hybridy a vodíkové autá

Automobilový priemysel sa bude v budúcnosti zameriavať predovšetkým na elektromobily poháňané najkvalitnejšími elektromotormi, na hybridy a na vodíkové autá. Viaceré automobilky už teraz projektujú nové ekologické modely automobilov, pretože vedia, že dopyt po týchto autách bude vzhľadom na vyvíjajúcu sa situáciu veľký.

V súčasnosti sú tieto autá u nás menej dostupné, avšak v budúcnosti sa to má zmeniť. Ak vám preto záleží na kvalite životného prostredia, zamerajte sa na kúpu niektorých z týchto áut.

V prípade elektromobilov však budú musieť pribudnúť nabíjacie stanice v blízkosti púmp, ktorých je žiaľ dnes veľmi málo.

Využívanie kapacity auta

Aby sme prispeli k skvalitneniu životného prostredia, mali by sme využívať kapacitu auta a vozievať sa vždy „v plnom stave“. Častokrát na cestách vidíme v autách jednu, maximálne dve osoby v jednom aute. Môžete vyskúšať car sharing, alebo využívajte auto naplno. Ušetríte na benzíne/nafte a zároveň prispejete k tomu, aby sa cesty neprepĺňali.

Prasknuté čelné sklo: Kto ho zaplatí a čo s ním?

Už je to nejaký čas, čo Najvyšší súd potvrdil, že prasknuté čelné sklo je škodová udalosť, na ktorú sa vzťahuje povinné zmluvné poistenie vinníka. Napriek tomu sa väčšina odborníkov neodporúča spoliehať len na cudzie PZP. A keď už máte čelné sklo poškodené, čo s tým? Otázok súvisiacich s čelným sklom automobilu je viac ako dosť.

Prečo nemusí PZP stačiť?

Dlhú dobu nikto stopercentne nevedel, či povinné zmluvné poistenie kryje škodu spôsobenú na čelnom skle. Jedni argumentovali, že na takéto poškodenie sa PZP nevzťahuje a že je potrebné mať pripoistenie alebo havarijné poistenie, iní zase tvrdili, že PZP postačí. Koniec debatám urobil až Najvyšší súd, ktorý v roku 2014 s konečnou platnosťou rozhodol, že poškodenie čelného skla zapríčinené vymrštením kameňa spod kolies iného auta má pôvod v prevádzke tohto auta – takže sa naňho vzťahuje povinné zmluvné poistenie. A hoci si vtedy mnohí s úľavou oddýchli, „pézetpéčko“ vám na preplatenie prasknutého skla stále nemusí stačiť. Ako je to možné?

Povinné zmluvné poistenie totiž nie je určené na to, aby chránilo vaše vozidlo – je určené na to, aby chránilo peňaženku toho, kto zapríčiní škodovú udalosť, a aby poškodený nemusel platiť škodu z vlastného vrecka. A práve v tom je ten rozdiel – PZP vám prasknuté čelné sklo nepreplatí, pokiaľ nemáte vinníka, ktorého poisťovňa škodu preplatí. A to je príčinou najväčších problémov. V praxi sa totiž veľakrát stáva, že vy vinníka vidíte, on však škodovú udalosť nevidí. A kým sa stihnete spamätať, zmizne v premávke. Ďalšia častá situácia je, že hoci si situáciu všimne, odmietne uznať svoju vinu – a bez jeho priznania vám jeho poisťovňa nepreplatí ani cent. Čo s tým?

Odborníci sa zhodujú, že najväčšiu istotu, že sa dočkáte preplatenia škody z vinníkovho PZP, máte s kamerou v aute. Tá je totiž odpoveďou na najčastejšie námietky vinníka alebo poisťovne – jasne zobrazuje, kedy ku škode došlo a odkiaľ kameň vyletel. Ďalšou výhodou je, že budete mať zaznamenanú ŠPZ vozidla, takže sa nestane, že vinník (vedome alebo nevedome) zmizne z dohľadu a vy ho už nikdy nevypátrate.

Situácia je teda taká, že pokiaľ máte vinníka, ktorý svoje previnenie (hoci aj neúmyselne, ale zapríčinené jeho vozidlom) priznal, a dohodnete sa s ním, prípadne máte nepriestrelný dôkaz o tom, že škoda vznikla jeho zapríčinením, nemal by nastať žiadny problém a preplatenie škody môžete požadovať od poisťovne vinníka. Ak však vinníka nemáte, nepomôže vám ani rozhodnutie Najvyššieho súdu. V tom prípade bude škoda zaplatená z vlastného vrecka – či už priamo, alebo v podobe pripoistenia PZP či havarijného poistenia.

Čo s prasknutým čelným sklom?

Ak ste v premávke a stane sa vám, že spod kolies auta pred vami odskočí kamienok a poškodí vám čelné sklo, nepúšťajte sa do naháňačky, ale myslite v prvom rade na vlastnú bezpečnosť. Zvážte rozsah poškodenia a to, či vám bráni v jasnom výhľade. Ak áno, auto odstavte a zavolajte asistenčnú službu. Ak sa vám pošťastí a vinník si situáciu všimol a zastavil, zavolajte aj políciu, aby bola celá situácia poriadne zdokumentovaná.

Kedy môžete v ceste pokračovať a kedy musíte auto odstaviť? Podľa vyhlášky ministerstva dopravy č. 464 z roku 2009 je vozidlo technicky nespôsobilé na jazdu, ak má „prasknuté alebo poškodené čelné sklo v stieranej ploche s veľkosťou väčšou ako 20 mm“. To znamená, že ak budete pokračovať v jazde s viac ako dvojcentrimetrovou prasklinou, riskujete pokutu. Zároveň je dôležité uvedomiť si, že sa to týka každej praskliny nachádzajúcej sa kdekoľvek v stieranej oblasti, to znamená, že nezáleží na tom, že je to na strane spolujazdca a vám to vo výhľade vôbec neprekáža – takýto argument neobstojí.

Pokuta za takúto prasklinu má výšku 60 eur a polícia si navyše vezme aj technický preukaz. Ten si síce budete môcť vyzdvihnúť, istota je však poškodenie čelného skla odstrániť čo najskôr. Nezabudnite ho však dôkladne nafotiť, a to najmä vtedy, ak budete chcieť, aby vám poisťovňa (či už vaša alebo vinníkova) niečo preplatila.

V podstate máte pri odstraňovaní vzniknutej škody dve možnosti. Ak je jamka malá, teda nepresahuje spomínané dva centimetre, je možno ju odstrániť bez výmeny celého skla. V špecializovanom servise vám takúto jamku vyplnia na to určenou živicou, ktorá má podobné vlastnosti ako sklo, takže dokáže stopy po poškodení efektívne zahladiť. Ak má však dierka väčší priemer a vykazuje známky praskania, bude nutné vymeniť celé sklo. Do toho sa rozhodne nepúšťajte sami – neoplatí sa tu šetriť, radšej to dajte spraviť odborníkovi.

 

Ako sa správať k filtru pevných častíc, aby ste ho nemuseli meniť za nový?

Veľmi dôležitou súčiastkou v dieselových automobiloch je filter pevných častíc, ktorého úlohou je zabrániť škodlivým a karcinogénnym látkam, aby sa dostávali do ovzdušia a škodili prírode. Rovnako ako každý filter, tak aj filter pevných častíc, označovaný aj skratkou DPF, sa čas od času zanesie sadzami, až sa nakoniec upchá.

Viete, ako spoznáte, že filter pevných častíc nefunguje správne? Začne klesať výkon motora a zdvíhať sa spotreba vozidla. Akonáhle sa vám začnú objavovať tieto problémy, nemusíte hneď premýšľať nad kúpou nového automobilu, pretože väčšinou za to môže zanesený filter pevných častíc. Existujú spoločnosti, ktoré vykonávajú čistenie DPF filtrov, a tak vás oprava nevyjde príliš draho.

Aká je životnosť filtra?

Filter pevných častíc je pomerne drahý. Pre niektoré vozidlá vyjde aj na tisíce euro, a preto je dobré zistiť si, ako predĺžiť životnosť tejto súčiastky. Zmeňte štýl jazdy, pretože zlým štýlom životnosť DPF výrazne klesá. Odporúča sa tiež jazda na dlhšie vzdialenosti, nie len v meste. Ak jazdíte len po meste, siahnite rovno po benzínovom automobile.

Ako sa čistenie DPF filtra vykonáva?

Akonáhle sa vám na palubnej doske rozsvieti kontrolka filtra pevných častíc, nemali by ste ju podceňovať, pretože po chvíli sa dostane vozidlo do núdzového režimu a nebude mať taký výkon, aký od neho očakávate.

Pustite sa do čistenia DPF, ale nie sami. Skôr sa obráťte na špecializovanú firmu, ktorá danú službu vykonáva po celom Slovensku. Stačí do vyhľadávača zadať frázy ako čistenie DPF Bratislavačistenie DPF Žilinačistenie DPF Prešov či iné mesto a ponúkne sa vám hneď niekoľko odborníkov. Objednajte sa na vyčistenie filtra, a tým ušetríte dosť peňazí. Predsa len je lepšie dať pár stoviek euro za vyčistenie než tisícky za nový filter, nemyslíte?

 

Správny čas na výber zimných pneumatík

Kedy nastane ten správny čas na výber zimných pneumatík? Mnoho ľudí si myslí, že stačí, keď sa svojim pneumatikám začnú venovať až vtedy, keď ich bude treba prezuť, čiže v čase kedy vonku už vládne skutočná zima. Nie je to však ideálne riešenie. Najlepšie je myslieť na bezpečnosť svojho auta už teraz, na konci leta.

Kontrola starých pneumatík

Nič teda nenechávajte na náhodu a už teraz vytiahnite svoje zimné pneumatiky z garáže či pivnice a zhodnoťte ich stav. Už na pohľad môžete zistiť ich totálne zničenie, no ak sa vám predsa len od pohľadu pozdávajú, určite zmerajte výšku dezénu. Podľa zákona nesmie byť hĺbka dezénu menšia ako 1,6mm, avšak odporúčania odborníkov hovoria o tom, že zimné pneumatiky treba meniť už keď je hĺbka ich dezénu menšia ako 3-4 mm. Ak teda  zistíte, že vaše pneumatiky sa nachádzajú v tejto hraničnej zóne, je ideálny čas poobzerať sa po nových.

Všeobecne pneumatiky vydržia približne 4-5 sezón. Samozrejme závisí to aj od ich používania. Ak cestujete autom menej, je možné, že po 5 sezónach bude dezén ešte dostatočný, avšak kvôli bezpečnosti je aj tak lepšie pneumatiky vymeniť.

Nákup online

Keď už si chcete vybrať nové pneumatiky, určite vám odporúčame využiť internet. V prvom rade si tu môžete prezrieť rôzne testy pneumatík či recenzie priamo od používateľov. Na základe toho sa aspoň trošku zorientujete na trhu s pneumatikami. Následne vám odporúčame navštíviť e-shop pneueshop.sk, kde si už konkrétnu značku, druh a veľkosť pneumatík jednoducho vyberiete. A keďže je sezóna ešte relatívne ďaleko, výber budete mať naozaj široký a len ťažko sa vám stane, že vami vybrané pneumatiky nebudú na sklade.

 

 

Vaňa v kufri nesmie chýbať

Len si spomeňte, koľkokrát sa vám už stalo, že ste v kufri auta prenášali nákup alebo čokoľvek, čo je ľahké vysypať, a potom vás okrem vykladania nákupu čakalo ešte aj upratovanie auta. Múka, rozliate mlieko, roztrhnuté vrece so substrátom, cement… Údržba kufra by nebola taká zložitá, keby ste do kufra umiestnili vaňu.

Vaňa na mieru každému kufru

Nie, vane do kufra neslúžia šoférom na osviežovanie počas dlhej jazdy, ale na ochranu interiéru vozidla pred prípadným znečistením. A hoci každému by sa páčilo hocikedy počas cestovania zastaviť a ovlažiť sa, oveľa praktickejšie je, ak vaňa neslúži nám, ale samotnému vozidlu. Práve preto sa vane vyrábajú na mieru každej značke auta. Tak sa nestane, že by boli príliš malé alebo také veľké, že dvere kufra jednoducho nezatvoríme. Sú dostatočne hlboké na to, aby zabránili aj tým najväčším nehodám. V kufri totiž nebýva iba zopár smietok, zvlášť pokiaľ ho využívame naozaj často, trebárs aj na pracovné účely. Maliari prenášajú vedrá s farbou, ktorá sa môže vyliať, stavbári so sebou nosia náradie a murivo, záhradkári rastliny a zeminu, a takto by sa dalo pokračovať ďalej. Vďaka vyvýšenému okraju vaní do kufra sa ale nestane, že to, čo v interiéri auta nemá čo hľadať, prenikne cez jej okraj a znečistí ho. Ich údržba je navyše oveľa jednoduchšia, ako keby sme sa mali deň čo deň púšťať do vysávania a tepovania interiéru kufra. Vaňu z auta stačí vybrať, vyprášiť alebo vystriekať vodou.

Univerzálne vane do kufra

Nenašli ste vaňu pre váš typ vozidla? Netreba zúfať, stále je tu možnosť využiť niektorú z univerzálnych vaní do kufra, ktoré si svoju funkciu splnia rovnako poctivo ako tie značkové. A tak aj do auta značky Kia Ceed bez problémov zoženiete taký rozmer vane, ktorý priestoru kufra sadne ako uliaty. Gumové vane do kufra majú rozmanité tvary a vďaka celoplošnej protišmykovej úprave vám v kufri auta konečne nebude nič lietať a buchotať. Do kufra sa jednoducho inštalujú, a keďže sú odolné, vydržia slúžiť naozaj dlho. Existujú aj vane do kufra z plastu, ktorý je rovnako odolný a ľahko udržiavateľný.

4 dôvody, prečo sú nové automobily pre vás lepším riešením ako „jazdenky“

Keď sa rozhodneme kúpiť si vozidlo, často býva najväčšou dilemou – „jazdenka“, alebo nový automobil? Odpoveď sa líši od každého prípadu, to, čo požadujete od auta vy, možno nie je dôležité pre suseda, ktorý vám radí kúpiť si model z bazáru. Ak sa však rozhodujete podľa týchto 4 kritérií, kúpa nového vozidla je pre vás správnou cestou.

  1. Spoľahnite sa na najmodernejšie technológie

Neuveriteľný komfort počas jazdy, vysoká bezpečnosť, bezproblémové parkovanie po tme, „tretie oko“ v prípade zníženej viditeľnosti. Aj toto všetko sú výhody, ktoré sú už takmer samozrejmosťou pre nové automobily. Výrobcovia vozidiel investujú obrovské prostriedky do výskumov a vylepšení súčasných technológií. Každá automobilka sa snaží priniesť svojim zákazníkov to najkomfortnejšie, najbezpečnejšie, najintuitívnejšie vozidlo. Čím novšie, tým väčšia šanca, že naozaj také bude. 

  1. Vyberte si z neobmedzených možností

Tento model je super, len škoda, že nemá kožené sedadlá. Aj tento vyzerá dobre, no s týmto výkonom sa môžem voziť akurát tak po záhrade. Trh jazdených vozidiel prináša určité obmedzenia a možnosť vyskladať si svoje vysnívané vozidlo je jednou z nich. Máte presnú predstavu, čo v aute potrebujete a naopak, pokojne oželiete? V tom prípade siahnite po novom vozidle, kde si sami vyberiete výbavu, motorizáciu, farbu, čalúnenie, každý jeden detail a nebudete limitovaný ponukou predajcov.

  1. Náklady, financovanie, záruka

Najmodernejšie technológie a investície do inovácií sa prejavia aj v motorizácii. Najnovšie agregáty zároveň musia spĺňať prísne normy, ktoré majú pomôcť k menšiemu zaťaženiu nielen životného prostredia, ale aj vašej peňaženky. Veľkým plusom je aj pestrá paleta možnosti financovania – od štandardného lízingu cez ten operatívny až po rôzne alternatívy ako zaplatenie „na štvrtinky“. K nižšej spotrebe nového automobilu sa pridáva aj záruka, vďaka ktorej tiež odbremeníte svoju peňaženku. I tu existujú rôzne alternatívy – napríklad za poplatok si môžete predĺžiť záruku až na štyri či päť rokov. 

  1. Nový automobil vám vydrží dlhšie

Patríte medzi tých, ktorí si myslia, že kúpa vozidla je dlhodobá investícia? Nový automobil vám vydrží dlhšie ako „jazdenka“. Zároveň máte istotu, že kupujete auto v stopercentnom stave a nemusíte pátrať po jeho, niekedy záhadnej, histórii. Ďalším plusom je, že motor si zabehnete sami a nemusíte sa obávať zvýšenej spotreby kvôli nesprávnemu jazdeniu počas prvých pár tisíc kilometrov.

Chcete sa poradiť pri výbere nového vozidla alebo si vyskúšať vyhliadnutý model na testovacej jazde? Navštívte internetovú stránku Final CD, kde nájdete nové automobily značiek Peugeot, Citroën, Opel a Volvo.

 

Ako vybrať povinné zmluvné poistenie, ktoré sa finančne oplatí?

Vyberáte povinné zmluvné poistenie na vaše auto, ale neviete, podľa čoho sa rozhodovať? Záleží vám na vašich financiách a nechcete PZP, ktoré bude nevýhodné? Pozrite sa, ako by malo vyzerať výhodné moderné poistenie!

To, že vlastníctvo automobilu nie je práve najlacnejšia vec pod slnkom, je jasné asi každému. Samotná kúpa auta, pohonné hmoty, prevádzkové kvapaliny, pneumatiky a servis, to všetko sú veci, ktoré vedia „zožrať“ veľmi veľa peňazí. Na niečo sme však zabudli – poistenie. Na to mnohí zabúdajú, pritom poistenie môže byť na financie dosť náročné. Špeciálne, ak máte drahšie a výkonnejšie auto. Poďme však pekne poporiadku. Na Slovensku poznáme dva základné druhy poistenia motorových vozidiel – povinné zmluvné poistenie a havarijné poistenie. Keďže havarijné poistenie je dobrovoľné, je na každom z nás, či ho na svoje vozidlo uzavrie, jemu sa teda venovať nebudeme. Pozrime sa teda na PZP, ktoré musia mať zo zákona uzatvorené všetky vozidlá, ktoré sú vedené v evidencií vozidiel a pohybujú sa po cestných komunikáciách. Ak je vaše povinné zmluvné poistenie nevýhodné, možno utrácate desiatky až stovky eur úplne zbytočne. Preto treba PZP rozumne vyberať.

Moderné poistenie – poistenie online!

Pozrime sa na povinné zmluvné poistenie poisťovne Union, ktoré si môžete vybaviť moderne online. Dnes už nemusíte chodiť osobne do poisťovne, riešiť rôzne zdĺhavé papierovanie a iné nepríjemné veci. Svoje PZP online vybavíte za pár minút, prostredníctvom pár jednoduchých krokov na webe. To však nie je jediná výhodná vec, ktorú PZP od poisťovne Union prináša. Vyberať môžete z troch balíkov, pričom vyššie dva obsahujú nonstop asistenčné služby, ktoré sa rozhodne oplatia. Moderné PZP však nie je len o samotnom povinnom zmluvnom poistení, ktoré kryje škody, ktoré spôsobíte na cudzom majetku. Dnes si môžete k PZP objednať aj pripoistenie, ktoré ochráni aj vaše auto. Hovoríme napríklad o pripoistení proti výtlkom, prasknutému sklu, úrazu vodiča, stretu so zverou alebo živlom. Takéto poistenie oceníte určite viac, ako len bežné PZP. Tak nečakajte, vybavte si svoje výhodné povinné zmluvné poistenie online aj vy ešte dnes!

 

Viete, ako znížiť spotrebu vášho auta?

Zakúpenie auta a jeho prevádzka ukrajuje nemalú sumu z rodinného rozpočtu, nie je preto prekvapením, že sa každý majiteľ auta snaží na jeho prevádzke čo najviac ušetriť. Viete ale, ako sa dá jednoducho znížiť spotreba paliva bez toho, aby ste museli začať chodiť pešo? Pozrite sa na niekoľko tipov, ktoré vám dokážu ušetriť palivo.

Jazdite plynule

Základným predpokladom úspornej jazdy je tzv. ľahká noha na plyne. Znamená to pracovať s plynovým pedálom s citom, nejazdiť bezhlavo štýlom brzda–plyn a predvídať podľa dopravnej situácie. Pri neustálom rozbiehaní si auto povie o nejaký ten deciliter benzínu či nafty navyše, preto je ideálna plynulá jazda. K tej nám môže pomôcť aj tempomat. Nielenže udržiava konštantnú rýchlosť, ale tiež dodáva motoru iba toľko paliva, koľko je práve treba.

Zložte zo strechy všetko, čo sa dá

Ak jazdíte často so strešnými nosičmi či boxmi, môžete si byť istí, že sa to na spotrebe paliva prejaví aj o viac než liter. Na ceste na dovolenku s tým človek nič neurobí, ale po príjazde z dovolenky všetky nosiče zložte a uložte ich do garáže. Každá vec, ktorá je na aute navyše, tiež zvyšuje spotrebu.

Všetko, čo je na aute navyše, narušuje aerodynamiku vozidla a zvyšuje jeho spotrebu.

Valivý odpor je nepriateľ spotreby

Ďalším faktorom ovplyvňujúcim spotrebu je valivý odpor pneumatík. Ten je na energetickom štítku, ktorý musí mať každá pneumatika, rozdelený do tried a označený písmenami A až G. Rozdiel medzi jednotlivými triedami je až 0,1 l paliva na 100 km. Pri výbere si ale overte aj ďalšie vlastnosti pneumatík a vyberajte podľa toho, kde a ako najčastejšie jazdíte. Vyváženou pneumatikou s nízkymi hodnotami valivého odporu je napríklad Continental ContiEcoContact 5.

Máte správne nahustené pneumatiky?

Nemenej dôležité je dodržiavať predpísané hodnoty tlaku v pneumatikách. Kontrola tlaku by mala prebiehať aspoň 1x za 14 dní. Správne nahustené pneumatiky sa toľko neopotrebovávajú a jazda na nich je bezpečnejšia. Nedostatočne nahustené pneumatiky zvyšujú spotrebu, pretože majú vyšší valivý odpor. Ak je v nich naopak tlak vzduchu vyšší, zhorší sa ovládateľnosť vozidla kvôli nedostatočnej priľnavosti pneumatík.

 

Peniaze ušetrené na spotrebe potom môžete investovať napríklad do kvalitných nových pneumatík alebo iných potrebných vecí.

 

Zdroj foto: Foter.com

 

Auto na leasing – je to výhodné riešenie?

Veľká väčšina nových, ale aj jazdených áut je dnes kupovaná na leasing, niektorí ľudia však leasingy stále neuprednostňujú a hľadajú iné riešenia. Auto na leasing je však výhodným riešením, pozrite sa, prečo!

Auto je vecou, bez ktorej sa dnes už zaobíde len málokto. Vlastne, v dnešnom svete je čoraz viac ľudí, ktorí sú automobilovými nadšencami, auto teda neberú len ako nejakú vec, ktorá ich premiestni z miesta na miesto. Určite treba povedať, že väčšina z nás sa o vlastnosti auta, ktoré sa chystáme kupovať, skutočne zaujíma a je len minimum ľudí, ktorí si vyberú hocijaké auto, len nech ho majú a aby im slúžilo. Má to niečo spoločné aj s našou lenivosťou, pohodlnosťou, prípadne potrebou mať najnovšie trendy a technológie. Ľudia, ktorí sa o autá skutočne zaujímajú, vo veľkej miere dbajú na jazdnú dynamiku a vlastnosti auta, ale aj na vzhľad a celkovú „príťažlivosť“ auta. Jedno je tak isté – autá už dnes ani zďaleka nie sú len kusmi kovu, gumy a plastu na kolesách. To je určite dobré, technologická pokročilosť a luxus moderných áut sa však odráža aj na ich cene, čo nie je práve najmilšia správa. Aké máte možnosti, ak si chcete splniť svoj sen, ale na účte nemáte dostatok peňazí?

Nečakajte, kupujte!

Pomaly ale isto sa dostávame k téme auto na leasing. Málokto z nás má na účte tých niekoľko desiatok tisíc eur, ktoré môže voľne investovať do auta. V tomto prípade máte viacero možností, ako si svoje vysnené auto kúpiť. Prvou, azda najmenej častou možnosťou, je počkať a na auto si jednoducho našetriť. To je však vážny problém, povedzme, že mesačne si odkladáte 1000 eur na auto, to by znamenalo, že až za rok si budete môcť kúpiť aké-také nové auto. Čo budete počas tohto roka robiť? Jazdiť električkou? Väčšina z nás sa tak, logicky, rozhoduje medzi dvoma najčastejšími možnosťami financovania auta – leasingom a úverom. Auto na leasing je predsa len najčastejšou voľbou, úver má totiž značné nevýhody. Síce sa stávate majiteľom auta hneď, nie len držiteľom, ako v prípade leasingu, kedy je do jeho splatenia majiteľom leasingová spoločnosť, ale vybavenie úveru je náročnejšie, zdĺhavejšie a je často drahší ako leasing.

Nové a výhodné

Keď si vyberáte auto na leasing, často si môžete vybrať auto, na ktoré by ste si bežne šetrili nejaký ten rôčik. Nové, moderné a bezpečné autá sú tak vďaka leasingu dostupné pre väčšinu ľudí. Na leasing si tak môžete zobrať napríklad nové alebo predvádzacie autá značiek Audi, Volkswagen alebo Škoda od spoločnosti Auto Gabriel. Vďaka leasingu tak získate nové auto ihneď, s výhodnou mesačnou splátkou s férovým úrokom, ktorý býva zväčša oveľa výhodnejší, ako v prípade úveru. Naplno si tak môžete užívať napríklad nové Audi A4, na ktoré by ste bez leasingu šetrili asi dosť dlho… Tak načakajte a plňte si svoje automobilové sny aj vy, auto na leasing vám s ich splnením jednoducho pomôže. Môžeme byť vďační, že máme takého možnosti a určite by sme ich mali využívať!

 

3 najlepšie letné pneumatiky pre vozidlá strednej triedy na rok 2018

Už niekoľko rokov prináša renomovaný nemecký automotoklub ADAC testy pneumatík, a tak je tomu aj tento rok. V roku 2018 si vzal na paškál pneumatiky s obľúbeným a veľmi častým rozmerom 205/55 R16 a podrobil ich skúmaniu ich kvalít. Pre vodičov značiek Octavia, Golf alebo Focus to bude určite zaujímavé čítanie.

 

Stabilne kvalitný Continental so svojím modelom ContiPremiumContact 5 tentoraz obsadil v celkovom hodnotení tretie miesto. Všestranné a vyvážené pneumatiky zažiarili v hodnotení spotreby paliva, v teste boli v tomto ohľade najlepšie. Dopadli dobre aj v ovládateľnosti na mokrom povrchu. Kvôli vysokej priľnavosti vykazujú trochu vyššie opotrebenie, ale ak niekto hľadá pneumatiku, ktorá ho podrží za každých okolností, mal by určite siahnuť po Continentale.

 

Priečku pred Continentalom sa umiestnili pneumatiky Bridgestone T 001 Evo. Dopadli najlepšie v jazde na mokrej vozovke, veľmi dobré sú aj na suchom povrchu. Čo sa týka počtu najazdených kilometrov, sú tesne pod stupňami víťazov. Bridgestone na svojich pneumatikách zapracoval, predtým sa mu totiž v testoch príliš nedarilo. Tento rok sa ale japonskému výrobcovi podarilo zabodovať aj s druhým modelom T 005, a to v teste Autobildu, ktorý zisťoval brzdnú dráhu u 15palcových pneumatík.

 

Nemecký ADAC otestoval letné pneumatiky s rozmermi 16 palcov, ktoré obúvajú napríklad majitelia Octavií.

Prvenstvo putuje do Francúzska

Zlato tentoraz patrí pneumatikám Michelin Primacy 3. Ich bezkonkurenčná životnosť im priniesla cenné body a úplne jednoznačne v tejto disciplíne rozdrvili svojich súperov. Excelovali tiež na suchom povrchu, kde skončili druhé a hanbiť sa nemusia ani za výsledok na mokrej ceste. Sú síce o niečo drahšie, ale svojou kvalitou si o niečo vyššiu cenu bez problémov obhája.

 

V teste sa tentoraz objavili aj dve pneumatiky, ktoré dostali celkové hodnotenie dostatočné a skončili na posledných miestach. Pneumatiky od Vredesteinu a Infinity sa totiž v priebehu testovania poškodili a museli tak byť zaradené až na koniec tabuľky, aj keď Vredestein vykazoval pekné priebežné výsledky.

 

Ukazuje sa, že pneumatiky v strednej cenovej kategórii kvalitou doháňajú prémiové značky, čo by mohlo potešiť najmä tých vodičov, ktorí majú hlbšie do vrecka a nechcú do pneumatík investovať závratné sumy.

 

Zdroj foto: Flickr.com